کد خبر: ۳۲۰۹۵
تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۳
صبح امروز
دادستان عمومی و انقلاب قزوین گفت: فردی که در معامله یک قطع زمین در نتیجه عصبانیت طرف مقابل خود را به قتل رسانده بود، به دار مجازات آویخته شد.
به گزارش آرانیوز، به نقل از روابط عمومی دادگستری استان قزوین، حجت‌الاسلام اسماعیل صادقی‌نیارکی در این خصوص اظهار داشت: آخرین روزهای اسفند سال 1388 طی تماس تلفنی، وقوع یک فقره ضرب و جرح بین دو نفر در روستای زاغه به پلیس شهرستان آبیک گزارش شد.

وی ادامه داد: ضارب متواری و مضروب احمد مافی به بیمارستان اعزام شد که در آنجا به علت شدت جراحات وارده فوت کرد.

دادستان عمومی و انقلاب قزوین اضافه کرد: مأموران پلیس پس از بررسی های انجام شده و تحقیقات میدانی با دریافت مجوزهای قضایی، در همان روز فردی به نام سعید.الف را به عنوان متهم دستگیر کردند.

صادقی‌نیارکی افزود: متهم در اظهاراتش عنوان کرد که، در داخل مغازه ام بودم که مافی آمد و با خودرو خود به سمت زمینی که قبلاً به وی فروخته بودم و بعداً معامله را فسخ کرده بودم، رفتیم. مافی از بابت اینکه چرا معامله را فسخ نمودی و زمین را به قیمت بالاتری به شخص دیگری فروختی بسیار عصبانی بود.

این مسؤول قضایی یادآور شد: متهم اعتراف کرد که در داخل خودور با هم درگیر شدیم و مقتول از داشبورد خودرو خود چیزی شبیه طلق یا شیشه چراغ جلوی ماشین درآورد که قصد داشت بنده را بزند، بنده دستش را گرفتم و یکی دو ضربه به گردن او زدم که ناگهان متوجه خونریزی زیاد از ناحیه گردن وی شدم البته در همین حین ماشین به داخل یک جوی آب افتاد.

دادستان عمومی و انقلاب قزوین عنوان کرد: با ارجاع پرونده به شعبه اول بازپرسی دادسرای عمومی و انقلاب آبیک، بازسازی صحنه قتل انجام و متهم مجدد در هنگام بازسازی صحنه قتل اظهار قبلی خود را تکرار کرد و ادعا کرد وقتی دیدم خون به سر و صورت بنده پاشید، ترسیدم و فرار کردم.

صادقی‌نیارکی خاطرنشان کرد: پزشکی قانونی نیز علت قتل را «بریدگی ناحیه گردن و خونریزی ناشی از آن» تعیین و اعلام کرد، با تکمیل تحقیقات توسط بازپرس شعبه اول دادسرای عمومی و انقلاب آبیک و پس از صدور قرار مجرمیت و تنظیم کیفرخواست، پرونده به محاکم کیفری استان قزوین ارسال و در شعبه دوم دادگاه کیفری استان قزوین تحت رسیدگی قرار گرفت.

وی توضیح داد: پرونده در شعبه دوم دادگاه کیفری منجر به صدور رای قصاص نفس شد و البته رأی صادره توسط شعبه هفدهم دیوان عالی کشور تأیید شد.

دادستان عمومی و انقلاب قزوین با اشاره به این پرونده مطرح کرد: بررسی گذرای برخی از دعاوی و پرونده‌ها نشان می‌دهد که لازم است خانواده‌ها در تربیت فرزندان خویش موضوع صبر و خویشتن داری را به خوبی مورد توجه قرار دهند.

صادقی‌نیارکی تصریح کرد: کنترل خشم و پیگیری مطالبات از مجاری قانونی یکی از مسائل مهمی است که بی‌توجهی به آن موجب تشدید اختلافات و حتی تبدیل پرونده های سبک به پرونده های سنگین می شود.

گفتنی است، اجرای حکم قصاص محکوم علیه صبح روز جاری با حضور معاون دادستان عمومی و انقلاب قزوین، دادیار اجرای احکام کیفری دادسرای عمومی و انقلاب قزوین، نمایندگانی از نیروی انتظامی، پزشکی قانونی، سازمان تبلیغات اسلامی و جمعی از مسؤولان ندامتگاه مرکزی قزوین توسط اولیا دم مقتول به مرحله اجرا درآمد.

انتهای پیام/9601

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار