کد خبر: ۳۲۰۸۴
تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۵
فرماندار بیرجند مطرح کرد:
بیرجند- فرماندار بیرجند با تاکید بر اینکه مسئولان باید پاسخگویی مناسب به مردم داشته باشند، گفت: متاسفانه به دلیل برخی از عملکردها مردم در رسیدن به حق و حقوقشان با مشکل مواجه می شوند.

به گزارش آرانیوز، علی ناصری ظهر چهارشنبه در جلسه بررسی مسائل توسعه ای و اقتصادی شهرستان بیرجند اظهار کرد: طی دو هفته گذشته مسائلی مبنی بر اعتراضات مردم در محورهای اقتصادی بروز پیدا کرد که متاسفانه عده ای افراد سودجو بر این اعتراضات به حق سوار شدند و درصدد براندازی نظام جمهوری اسلامی برآمدند و خوشبختانه مردم علی رغم تمام مشکلاتی که داشتند بر این سودجویی ها خاتمه دادند.

وی با بیان اینکه متاسفانه امروزه به دلیل برخی از عملکردها و تعارضات قانونی برخی از مردم در رسیدن به حق و حقوقشان با مشکل مواجه می شوند، افزود: یکی از مهم ترین رویکردهایی که می تواند در جلوگیری از بروز ناآرامی ها کمک کند رفع مشکل از ریشه و پاسخ گویی مناسب است.

فرماندار بیرجند با اشاره به اینکه تامین نظم صرفا وظیفه وزارت کشور و مراجع حاکمیتی ذی ربط آن نیست بلکه نیاز به یک توان جمعی دارد، گفت: اگر امروز مدیران نتوانند در سازمانی که فعالیت می کنند مشکلی را به هر دلیلی برطرف کنند باید بدانند در آینده با معضل مواجه خواهند شد.

 سهم ۴۸ میلیارد تومانی بیرجند از اعتبارات اشتغال

وی با بیان اینکه با تشکیل قرارگاه فرماندهی مدیریت اقتصاد مقاومتی مقرر شده است که ستادهای راهبردی در تمامی استان ها تشکیل شود که خوشبختانه این ستادها در مرکز استان و شهرستان ها دایر شده است، عنوان کرد: صنعت و معدن، کشاورزی، گردشگری و اشتغال روستایی چهار محور مهم و با ارزش استان است که در ستاد راهبردی استان نیز مورد تاکید قرار گرفته است.

ناصری با اشاره به اینکه برای اساسی ترین مشکلاتی که در شهر بیرجند از جمله صدور پروانه ها و مجوزها داریم باید چاره اندیشی شود، بیان کرد: تا کنون پرونده هایی که برای اخذ تسهیلات خود اشتغالی به بانک ها ارجاع داده می شد در خصوص ضامنین با مشکلات زیادی رو به رو می شدند که تاکید کرده ایم این افراد بتوانند با یک ضامن معتبر و یا در اختیار قراردادن کارت یارانه ای خود به بانک تسهیلات دریافت کنند.

وی با بیان اینکه بیش از ۴۸ میلیارد تومان اعتبار سهم اشتغال فراگیر شهرستان بیرجند است، افزود: دولت تمامی بسترها را فراهم کرده است لذا در حال حاضر دستگاه های اجرایی باید همت خود را در این زمینه بالا ببرند.

فرماندار بیرجند با اشاره به اینکه نظارت های بانکی از سوی بانک مرکزی باید تقویت شود، گفت: بانک های خصوصی که چرخه اشتغال برای آن ها فراهم شده است مکلفند به تعهداتشان عمل کنند.

وی با بیان اینکه در سرجمع منابع بانکی استان سهم بانک های خصوصی ناشفاف است، عنوان کرد: باید در خصوص تغییر فرهنگ کار در استان تلاش شود چراکه شرایط استان برای اینکه تمامی تحصیل کرده ها بخواهند در شغل خاصی فعالیت کنند فراهم نیست و باید به سمت بخش هایی که دارای توجیه اقتصادی است حرکت کنیم.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار