کد خبر: ۳۲۰۶۲
تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۷
نماینده مردم اهر و هریس در مجلس:
اهر- نماینده مردم اهر و هریس در مجلس گفت: توسعه راه‌آهن به شهرستان‌های هریس و اهر از جمله مهم‌ترین خواست مردم این منطقه است.

به گزارش آرانیوز، بیت‌الله عبدالهی شامگاه دیروز سه شنبه در حاشیه دیدار نمایندگان استان با معاون اول رئیس‌جمهور گفت: توسعه راه‌آهن به این منطقه علاوه بر اهمیتش می تواند در توسعه اهر و هریس نقشی بی‌بدیل ایفا کند.

وی گفت: مردم اهر و هریس به علت دریافت زلزله که عمدتاً اغلب خانواده‌ها به دلیل درآمد کم نمی‌توانند اقساط آن را پرداخت کنند، وضعیت مالی مردم خوب نیست دولت فکری برای استمهال وام مردم اهر و هریس که در جریان زلزله گرفته‌اند بکند، دوباره تأکید داریم دستوری نسبت به استمهال وام زلزله بدهید.

نماینده اهر و هریس ادامه داد: باز کردن تقسیمات سیاسی نیز مطالبه دیگر ما است، برخی از روستاهای بزرگ حوزه انتخابیه بنده در تقسیمات نیازمند هستند که به شهر ارتقا یابند.

انتقاد از افتتاح نشدن بزرگراه اهر- هریس- تبریز

وی سپس گفت: دکتر روحانی قول دادند بزرگراه اهر – هریس – تبریز سال ۹۵ به اتمام می‌رسد اما نرسید، مردم این منطقه به دلیل تأخیری که در احداث این بزرگراه صورت گرفته عزیزانشان را از دست می‌دهد امیدواریم با دستور شما روند احداث بزرگراه تسریع شود و دیگر شاهد فوت همشهریانمان در این جاده نباشیم.

وی افزود: لطفاً معاون اول رئیس جمهور اکیپی مشخص کنند تا در مدت ۲ ماه دستورالعمل‌ها و بخشنامه‌هایی که در امر سرمایه‌گذاری مانع ایجاد می‌کنند مشخص شود و اینکه این موانع را در کشور رفع نمایید تا سرمایه‌گذاری در شهرستان‌ها، استان‌ها و مناطق محروم جان دوباره گیرد.

عبدالهی ابراز داشت: شهرستان‌های هریس و اهر از مناطق معدن خیز کشور به شمار می‌روند و با توجه به ظرفیت‌های این شهرستان‌ها درخواست می‌کنیم تا در ایام‌الله دهه فجر ضمن سفر به شهرستان‌های اهر و هریس از معدن طلای هریس و معدن مس انجرد بازدیدی داشته باشید.

وی گفت: عملکرد شرکت ملی مس ایران در هریس و اهر جای گلایه دارد. این شرکت آن‌طور عملکردی ندارد که از آن تعریف و تمجید کنیم.

گفتنی است عکس العمل جهانگیری به استمهال وام زلزله مردم اهر و هریس جالب بود و وی گفت: استمهال وام زلزله شهرستان های زلزله زده اهر و هریس قابل پیگیری است.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار