کد خبر: ۳۲۰۶۱
تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۲
رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان‌شرقی:
تبریز - رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان‌شرقی گفت: تلقی همه کاره بودن دولت باید تغییر یابد و نقش بخش عمومی همچون نهادهای مردم نهاد و بخش خصوصی پررنگتر شود.
به گزارش آرانیوز، داوود بهبودی پیش از ظهر چهارشنبه در جلسه مشترک کمیته برنامه‌ریزی و ستاد اقتصاد مقاومتی شهرستان آذرشهر اظهار کرد: شهرستان آذرشهر از نظر قابلیت‌ها و پتانسیل‌های درونی داشته‌های فراوانی دارد و این سرمایه‌های درون شهرستان می‌تواند به جهش توسعه‌ای آن کمک کند.

وی با بیان اینکه وجود مشکلات خود نشان‌دهنده پویایی و تحرک در محیط است و بایستی با اتکا به قابلیت‌های شهرستان و استان مشکلات را رفع کرد، افزود: لازم است متولیان بخش دولتی در شهرستان پا به پای مدیران بخش خصوصی پیگیر حل مشکلات تولیدکنندگان باشند.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان‌شرقی لازمه بهبود فضای کسب و کار را تسهیل نمودن مسیر فعالیت بخش خصوصی حتی در حد کاستن از یک مرحله بوروکراسی اداری عنوان کرد و متذکر شد: سازمان های دولتی آذربایجان‌شرقی عموما به دنبال اجرای مو به موی قوانین و مقرارت هستند و این در حالی است که اجرای مقرارت دست و پاگیر مانع فعالیت بهینه بخش خصوصی می‌شود؛ به همین جهت مدیران دولتی باید شرایط تولیدکنندگان را درک کرده و با همدلی و همراهی به دنبال رفع مشکلات بخش خصوصی باشند.

وی در عین حال خاطرنشان ساخت: رفع همه مشکلات را نباید از دولت خواست زیرا دولت فقط یکی از ارکان اداره جامعه است و بخش عمومی و بخش خصوصی دیگر ارکان سه گانه مدیریت جامعه به شمار می‌روند و در گذشته تلقی نادرست از نقش دولت در اداره جامعه منجر به وضعیت نه چندان مطلوب کنونی گردیده و این تلقی همه کاره بودن دولت باید تغییر یابد و نقش بخش عمومی همچون نهادهای مردم نهاد و بخش خصوصی پررنگتر شود.

بهبودی در پایان با اشاره به مشکلات اعتباری شهرستان آذرشهر تصریح کرد: در پایان سال خواهیم توانست از محل اعتبارات فنی اعتباری برخی حمایت‌ها را از بخش تولید و زیرساخت‌ها انجام دهیم و مقرر است یک و نبم میلیارد دلار از محل صندوق توسعه ملی به ایجاد اشتغال کمک شود
نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار