کد خبر: ۳۲۰۵۳
تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۴
رئیس اتاق اصناف استان اصفهان:
اصفهان - رئیس اتاق اصناف استان اصفهان گفت: بسته‌های اقتصادی درازمدت که دولت برای رونق اقتصادی می‌چیند راهگشای حل معضلات اقتصادی امروز نیست.

به گزارش آرانیوز، رسول جهانگیری اظهار داشت: دولت به منظور رونق اقتصادی برنامه های درازمدتی تدوین می کند که بسیاری از این برنامه‌ها در کوتاه مدت نتیجه عکس دربردارد.

وی بیان داشت: لازم است برنامه‌های اقتصادی که برای امور زیربنایی کشور تعریف می شود، نسخه کوتاه و میان مدت هم برای مردم بپیچند تا در فاصله زمانی کوتاه، هسته کار اقتصادی از هم نپاشد.

رئیس اتاق اصناف استان اصفهان اعلام کرد: امروز نیازمند یکسری اصلاحات در سیستم اقتصادی کشور هستیم که در وهله اول نیاز به یک جراحی اقتصادی در مباحث پولی کشور باید رخ دهد و با کنترل تورم ۴۰ درصدی و تک نرخی کردن آن از سوی دولت این جراحی را شاهد بودیم که هر جراحی تبعات خودش را در مقاطعی بر جای می گذارد که دور از انتظار نیست.

بهره حمایتی دولت از صنعت و اصناف منتج به رونق اقتصادی نشد

وی ادامه داد:‌ خواهشی که از متولیان دولتی داریم این است که در بسته های اقتصادی که به صورت درازمدت تعریف می کنند لابه لای کار، سیاست های اقتصادی هم اعلام شود.

جهانگیری افزود: در صورتی که به سمت تک نرخی شدن دلار برویم و این جزو سیاست های دولت قرار گیرد تاثیرات خوبی را در حوزه اقتصاد کشور شاهد خواهیم بود.

وی با بیان اینکه یکی از بسته حمایتی که دولت در جهت رونق اقتصادی تعریف کرد، بسته حمایت از صنعت و اصناف بود، اضافه کرد: با وجودی که این بسته ها تعریف شد اما به دلیل بهره ۱۸ درصدی بانک به رونق اقتصادی نینجامید و تا زمانی که این سنگ اندازی ها باشد نمی تواند عامل نجات کارگاه های نیمه تعطیل ما شود.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار