کد خبر: ۳۲۰۵۰
تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۷
با هدف حفاظت از محیط‌زیست کوهستان؛
اردبیل – مدیرکل حفاظت از محیط‌زیست استان اردبیل گفت: ظرفیت ورود کوهنوردان به کوه سبلان تعریف شده و به زودی اعمال می‌شود.

به گزارش آرانیوز، محمد خداپرست تصریح کرد: متأسفانه ورود بی‌برنامه کوهنوردان و گردشگران به حریم کوهستان سبلان در سال‌های اخیر موجب شده تا لطماتی به محیط‌زیست این کوهستان وارد شود.

وی افزود: افزایش و تجمع زباله، تخریب محیط‌زیست کوهستان، اختلال در زندگی گونه‌های جانوری ساکن در کوهستان از جمله خرس قهوه‌ای و تخریب گونه‌های گیاهی از صدمات وارد شده است.

مدیرکل حفاظت از محیط‌زیست استان تأکید کرد: به ویژه در فصل تابستان با افزایش صعودهای گروه‌های کوهنوردی وضعیت محیط‌زیست کوهستان با تهدید جدی مواجه است.

به گفته خداپرست این آسیب‌ها در وضعیتی است که طی سال‌های اخیر نسبت به مشخص شدن ظرفیت ورود کوهنوردان اقدام مشخصی صورت نگرفته است.

وی با اشاره به انجام مطالعات مدیریت جامع کوه سبلان ادامه داد: در این مطالعات تمامی الزامات صیانت از محیط‌زیست کوه سبلان در نظر گرفته شده است.

به گفته مدیرکل حفاظت از محیط‌زیست استان حتی تعداد کوهنورد ورودی مطابق با ظرفیت پذیرش محیط‌زیست کوهستان مشخص شده و می‌تواند تا حد قابل‌توجهی منجر به احیای طبیعت این منطقه شود.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار