کد خبر: ۳۲۰۲۵
تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۳۹۶ - ۱۷:۴۰
معاون آمار و فن آوری اطلاعات دادگستری استان یزد گفت: ارائه بهتر خدمات قضایی، ارتقای کیفیت کار و تسهیل و تسریع امور از جمله اهداف راه اندازی دفاتر خدمات الکترونیک قضایی است .
به گزارش آرانیوز، «حجت اسدی» در مراسم افتتاح دفتر خدمات الکترونیک قضایی در شهرستان مهریز افزود: دفتر خدمات الکترونیک قضایی مهریز، هفتمین دفتر شهرستانی و دهمین دفتر در استان یزد است که راه اندازی می‌شود.

وی اظهار كرد: اکنون از 36 عنوان خدمات دستگاه قضایی حدود هفت يا هشت عنوان از طریق دفاتر خدمات الکترونیک قضایی قابل پیگیری است که حدود 25درصد از مجموع امور مرتبط را شامل می‌شود . 

این مقام قضایی با بیان این نکته که قوه قضاییه در استفاده از تکنولوژی‌های نوین در ابتدای راه است، گفت: گام‌های بسیار خوبی برداشته شده است تا خدمات این قوه به مردم با بهره گیری از تکنولوژی های جدید تسریع و تسهیل شود.

وی تصریح کرد: برون سپاری برخی از وظایف قوه قضاییه با هدف سهولت امور مردم با قوه قضاییه انجام می‌گیرد که افراد بدون نیاز به حضور در دستگاه قضایی، در یک محیط مناسب با تجهیزات کافی قرار گیرند و در یک بستر امن خدمات بگیرند .

معاون آمار و فن آوری اطلاعات دادگستری گفت: در یزد دفاتر خدمات الکترونیک عصر‌ها نیز خدمات خود را به مردم ارائه می‌دهند و افرادی که به واسطه مشغله‌کاری در صبح‌ها فرصت پیگیری مسائل حقوقی و قضایی را ندارند، بعد از ظهر تا ساعت هشت شب فرصت دارند تا از خدمات دفاتر خدمات الکترونیک قضایی استفاده كنند.

وی ابراز كرد: در مرکر استان یزد خدمات شوراهای حل اختلاف نیز با اتصال به سیستم مدیریت پرونده از طریق دفاتر خدمات الکترونیک قضایی محقق شده است و در تلاش هستیم تا این امکان برای همه شهرستان‌هایی که دارای دفاتر خدمات قضایی الکترونیک قضایی هستند مهیا شود . 

دفتر خدمات الکترونیک قضایی شهرستان مهریز با حضور معاونین دادگستری کل استان و تنی چند از مقامات محلی افتتاح شد.


انتهای پیام/9601
نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار