کد خبر: ۳۲۰۲۴
تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۳۹۶ - ۱۷:۳۸
مدیرکل دامپزشکی همدان خبر داد
مدیرکل دامپزشکی استان همدان از ارجاع 338 واحد متخلف عرضه موادخام دامی غیرقابل مصرف در استان به مراجع قضایی در 9 ماهه امسال خبر داد .
به گزارش آرانیوز، دکتر محمودرضا رسولی به انجام بیش از 80 هزار مورد بازرسی از واحدهای توزیع، نگهداری، بسته‌بندی و عرضه فرآورده‌های خام دامی در استان طی 9 ماهه امسال اشاره کرد و افزود: در پی این بازرسی‌ها، 140 هزار و 868 کیلوگرم موادخام دامی غیرقابل مصرف شناسایی و ضبط شد . 

وی با بیان اینکه طی 9 ماهه امسال 7 هزار و 296 تن از لاشه‌های گوشت گاو، گوساله و گوسفند مورد بازدید قرار گرفته است، اضافه کرد: 67 تن از لاشه‌های بازدید شده غیرقابل مصرف بودند که ضبط و معدوم شدند . 

رسولی درباره بازرسی از کشتارگاه‌های صنعتی طیور خاطرنشان کرد: در 9 ماهه امسال 21 هزار و 725 تن طیور مورد بازرسی اداره‌کل دامپزشکی قرار گرفت که 62 هزار و 59 قطعه معادل 93 تن غیرقابل مصرف شناسایی و ضبط و معدوم شد . 

وی از واکسیناسیون 11 هزار و 807 قلاده سگ‌های گله و صاحب‌دار خبر داد و در زمینه واکسیناسیون و پیشگیری از بروز بیماری‌های واگیر دامی گفت: در این زمینه بیش از 5 میلیون نوبت سر دام علیه بیماری‌های واگیر دامی و بیماری‌های مشترک همچون بیماری شاربن، تب‌برفکی، آبله، تب‌مالت و ... واکسینه شده‌اند . 

مدیرکل دامپزشکی استان همدان خاطرنشان کرد: به منظور پیشگیری از بروز بیماری‌های سل و بروسلوز نیز در گاو و گوسفند از 10 هزار و 558 رأس خونگیری انجام شده همچنین در راستای مبارزه با سل گاوی 37 هزار و 981 رأس دام تحت تست توبرکولین قرار گرفته است.    


انتهای پیام/9601

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار