کد خبر: ۳۲۰۲۲
تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۳۹۶ - ۱۷:۳۵
معاون سوادآموزی آموزش و پرورش استان همدان مطرح کرد
معاون سوادآموزی آموزش و پرورش استان همدان با بیان اینکه 97 درصد جمعیت همدان باسواد هستند، گفت: 13 هزار و 37 بی‌سواد در شهرستان همدان وجود دارد.
به گزارش آرانیوز، محمد پورداوود سه‌شنبه 19 دی در شورای پشتیبانی سوادآموزی شهرستان همدان، اظهار کرد: شاخص پوشش سوادآموزی در شهرستان همدان بیش از 107 درصد است به‌طوریکه آموزش و پرورش همدان رتبه نخست را در پوشش سوادآموزی کسب کرده است. 

وی تصریح کرد: در ناحیه یک همدان 123 درصد، ناحیه دو 134 درصد و در بخش قهاوند نیز 102 درصد تحت پوشش سوادآموزی قرار دارند. 

پورداوود با بیان اینکه سوادآموزی از اولویت‌های جهانی و کشور است، خاطرنشان کرد: سند تحول بنیادین نقشه‌راه آموزش و پرورش بوده و به خوبی در بحث سوادآموزی ورود کرده است به‌طوریکه همه ارکان کشور به این مقوله اهتمام دارند. 

وی با اشاره به اینکه سوادآموزی در حال گذار از آموزش سنتی به مدرن است، اضافه کرد: به سمت دیجیتال کردن سوادآموزی، سواد فرهنگی و رسانه‌ای حرکت می‌کنیم. 

معاون سوادآموزی آموزش و پرورش استان همدان با بیان اینکه 94.7 درصد از جمعیت کشور باسواد هستند، ادامه داد: این درحالیست که میزان باسوادی در همدان از میانگین کشوری بالاتر بوده و این عدد بیش از 95 درصد است. 

وی با تأکید بر اینکه رویکرد مراکز یادگیری محلی علاوه بر سوادآموزی، تحکیم و انتقال آموزش مهارت‌های زندگی است، خاطرنشان کرد: در مراکز یادگیری مهارت‌های زندگی از قبیل حقوق شهروندی، حرفه‌آموزی، کنترل خشم، آئین همسرداری، مسجد و نماز و گوش دادن به سوادآموزان آموزش داده می‌شود. 

پورداوود از دستگاه‌های شهرستان همدان خواست به صورت عملیاتی پای کار باشند و اظهار کرد: باید از ظرفیت کانون مساجد که 500 روستا و محله را تحت پوشش دارند، استفاده کرد.


انتهای پیام/9601

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار