کد خبر: ۳۲۰۱۵
تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۳۹۶ - ۱۷:۲۳
استاندار مازندران:
استاندار مازندران گفت: مازندران می تواند بزرگترین صادرکننده نهال کشور باشد.
به گزارش آرانیوز، محمد اسلامی در جلسه شورای اداری میاندرود با اشاره به اغتشاشات اخیر در کشور گفت: مردم مازندران با هوشیاری تمام و درک کامل موقعیت این جریان را به سلامت پشت سر گذاشته است و این نشان از بلوغ سیاسی مردمان این خطه است.

استاندار مازندران از توسعه زیرساخت ها به عنوان رکن اساسی توسعه استان یاد و تصریح کرد: با توجه به منابع محدود باید زیر ساخت های میاندرود توسعه یابد.

اسلامی گفت: پیگیری و حل مشکلات آب بندان ها می تواند علاوه براینکه پشتوانه کشاورزی استان شود ظرفیتی برای حوزه های گردشگری و پرورش ماهی است.

استاندار مازندران از جاده ترانزیت به عنوان ظرفیتی در امر رشد اقتصادی میاندرود نام برد و افزود: اگر فرصتی برای توقف گردشگران و خدمت رسانی به مسافران برای مردم میاندرود فراهم شود می توان از این طریق اقتصاد معیشتی این منطقه را سامان داد.

اسلامی مازندران را بهترین ظرفیت برای توسعه منطقه میاندرود در استان را گلخانه های هیدروفونیک دانست و گفت: اگر از این پتانسیل ها به درستی استفاده شود اقتصاد مازندران این همه پرچالش نخواهد بود.

وی با اشاره به اینکه میاندرود با توجه به تولید نهال در سطح وسیع می تواند به بزرگترین صادرکننده نهال کشور تبدیل شود، گفت: امسال ۶۰۰هزارتن مرکبات خریداری شده و به سردخانه های مازندران ارسال شده است اما منطق کسب و کار ایجاب می کند که عرضه و تولید متعادل شود.

استاندار مازندران افزود: عقل معاش حکم می کند باغداران به نرخ کم محصول خود را به دلالان نفروشند. در حال حاضر کمیته پنج نفره ای در مازندران فعال شده که دلالان را از دور خارج می کند و برای تنظیم مرکبات شب عید نیز قرار بر آن شد خریدها به صورت متمرکز، توسط تعاون روستایی صورت گیرد.

وی گفت: براساس صحبت های صورت گرفته با وزیرجهادکشاورزی قرار بر آن شد تمامی وارد کنندگان موز در ازای واردات ۲۰درصد سیب و مرکبات شمال صادر کنند.

استاندار مازندران خاطرنشان کرد: امسال ۱۸۰هزارتن کیوی در مازندران برداشت شد که حدود ۶۰هزارتن صادر شده که این رقم خوبی است اما نباید مردم تمامی زمین های خود را تبدیل به باغ کیوی کنند که دچار بحران اضافه تولید شویم. کارخانه صنایع تبدیلی مرکبات در غرب مازندران وجود دارد اما به دلیل نبود خوراک تعطیل شده است.

وی تصریح کرد: خوراک این کارخانه ها از پرتقال های شهسواری تامین می شد که الان همه آنها تبدیل به تامسون شده است و باید برای حل این مشکل کاری انجام داد.

استاندار مازندران گفت: مازندران جنگل، خاک حاصلخیز، نیروی کارآمد انسانی را داراست اما باید حلقه های مفقوده استان را شناسایی کرده و برای جبران آن قدم های اساسی برداشت.

وی با اشاره به اینکه بیشتر جمعیت استان در روستاها زندگی می کنند، یادآور شد: با تسهیلات کم بهره با توجه به نیاز روستاییان باید کیفیت بهتری به زندگی این مردمان داده شود.

اسلامی خاطرنشان کرد: روستاهای مازندران قابلیت بسیاری در گردشگری و بوم گردی دارد و ما این امکان را با تسهیلات ارزان و بدون هیچ محدودیتی در اختیار روستاییان قرار می دهیم.

 
انتهای پیام/9601

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار