کد خبر: ۳۲۰۱۰
تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۳۹۶ - ۱۷:۱۶
آیت‌الله میرعمادی:
نماینده ولی‎فقیه در لرستان عدم توقع از مردم، بی‌اعتنا کردن طبقه اشراف و مرفهین بی‌درد، اعتماد و اعتقاد به مردم، صداقت، پاکی و امانت‌داری را از رموز موفقیت پیامبران الهی برشمرد و اظهارکرد: حکومت نباید به خاطر جلب توجه طبقه مرفه توده مردم را از دست بدهد، حکومت باید به توده مردم اعتماد کرده و بداند طرد افراد مؤمن و انقلابی زمینه نفوذ دشمن را فراهم می‌کند.
به گزارش آرانیوز، آیت‌الله سیداحمد میرعمادی در جلسه هفتگی تفسیر قرآن‌کریم به تفسیر آیه ۲۹ سوره مبارکه هودبا این مضمون « وَيَا قَوْمِ لا أَسْأَلُكُمْ عَلَيْهِ مَالًا إِنْ أَجْرِيَ إِلاَّ عَلَى اللّهِ وَمَآ أَنَاْ بِطَارِدِ الَّذِينَ آمَنُواْ إِنَّهُم مُّلاَقُو رَبِّهِمْ وَلَكِنِّيَ أَرَاكُمْ قَوْمًا تَجْهَلُونَ» پرداخت.

وی با اشاره به این‌که در سوره هود به قصه‌هایی در رابطه با پیامبران پرداخته شده، گفت: در این سوره از آیه ۲۵ تا ۵۰ مربوط به قصه حضرت نوح(ع) است.

آیت‌الله میرعمادی با بیان این‌که خدای متعال در آیه ۲۹ سوره مبارکه هود فرموده است: «و اى قوم من بر اين رسالت مالى از شما درخواست نمى‌‏كنم مزد من جز بر عهده خدا نيست و كسانى را كه ايمان آورده‏‌اند طرد نمى‌‏كنم قطعاً آنان پروردگارشان را ديدار خواهند كرد ولى شما را قومى مى‌‏بينم كه نادانى مى ‌كنيد»، ادامه داد: سخن حضرت نوح که به خواست و امر پروردگار۹۵۰ سال تبلیغ کرد، این بود که ای قوم فقط خداوند را بندگی کرده و به روز قیامت ایمان بیاورید، اما قوم نوح گفتند: پیامبر باید از جنس فرشتگان باشد تو انسان هستی و پیروان تو نیز انسان‌های فقیر، بیچاره و محرومی هستند، پس تو پیامبر و فرستاده خداوند نیستی.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان اظهارکرد: حضرت نوح(ع) در پاسخ به این سؤالات و پرسش‌های گمراه کننده گفت: من با برهان و دلیل و معجزه به میان شما آمده و در برابر توطئه‌های شما از خداوند کمک گرفته‌ام که به من کمک نموده است، و از شما چیزی نمی‌خواهم، پس من پیامبر هستم.

وی افزود: حضرت نوح در پاسخ به افرادی‌که گفتند توده مردم و افراد فقری که به تو ایمان آورده‌اند را طرد کن که ما به سمت تو بیاییم، گفت: ای قوم من که از شما مال، مقام و منصبی نمی‌خواهم، من اجر و پاداشم را از خداوند خواهم گرفت، بنابراین من هرگز انسان‌هایی را که به من ایمان آورده‌اند را طرد نمی‌کنم.

این مفسر قرآن‌کریم با اشاره به این‌که این آیه نشان می‌دهد که پیامبران الهی در مقابل دعوت مردم به سمت حق، از مردم اجر و دستمزدی طلب نکرده‌اند، ادامه داد: در زمان پیامبر اکرم(ص) نیز، تعدادی از انصار و اصحاب به او پیشنهاد باغ، خانه و مرکب دادند، به جای دستمزد، که در این زمان بود که آیه نازل شد؛ «ای پیامبر بگو من اجر و مزدی از شما نمی‌خواهم، فقط اهل بیت(ع) مرا دوست بدارید».

نماینده ولی‌فقیه در لرستان ادامه داد: سخن جمهوری اسلامی ایران این است که راه خدا را رفته و در این راه زیر بار حرف زور نرویم.

وی افزود: نوح در پاسخ منحرفین جامعه زمان خود می‌گوید که من هرگز کسانی را که به من ایمان آوردند را طرد نمی‌کنم، در سطح پایین جامعه زندگی کردن که جرم نیست، از طرف دیگر مال، ثروت و موقعیت اجتماعی ارزش نیست، بلکه ایمان، تقوا، عبادت، توحید، صداقت، امانت، عدالت و احسان در اسلام ارزش است و تکبر، خودخواهی، ظلم و فساد در اسلام ضدارزش است.

آیت‌الله میرعمادی با تأکید بر این موضوع که طرد افراد صالح و مؤمن کار ساده‌ای نیست، اظهارکرد: جامعه نباید به این‌گونه باشد که افراد مؤمن و انقلابی خانه‌نشین شده و به انزوا کشانده شوند و در ازای آن به افراد چاپلوس و اهل فساد و رشوه میدان داده شود.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان تصریح کرد: این درحالی‌است که در جامعه اسلامی افراد سالم و مؤمن نقش‌آفرینی می‌کنند، بنابراین مسئولان نباید افراد مؤمن و انقلابی را طرد کنند، چراکه همان‌گونه که قرآن می‌گوید؛ در روز قیامت باید پاسخگوی این کار خود باشند.

وی با اشاره به این‌که افراد مؤمن و انقلابی همواره پشتیبان نظام هستند، عنوان کرد: افراد مرفه و اشرافی همواره طلب‌کار هستند، این در حالی‌است که توده مردم جان‌شان را برای انقلاب، ولایت و رهبری می‌دهند، همانند سال‌های گذشته که در دوران انقلاب و هشت سال دفاع مقدس جان خود را دادند، اما چیزی نگرفتند، اکنون نیز از انقلاب دفاع می‌کنند.

آیت‌الله میرعمادی با بیان این‌که حکومت نباید به خاطر جلب توجه طبقه مرفه جامعه توده مردم را از دست بدهد، اظهارکرد: حکومت باید به توده مردم اعتماد کرده و بداند طرد افراد مؤمن و انقلابی زمینه نفوذ دشمن را فراهم می‌کند.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان اضافه کرد: این‎که مقام معظم رهبری تأکید می‌کنند که مراقب نفوذ دشمن باشید، به این معناست که نیروی انقلابی را طرد نکنیم و یک روشن‌فکر غرب‌زده را جایگزین کنیم که تصمیم بگیرد، این نکته را باید مدنظرداشته باشیم که افراد صالح، مؤمن و انقلابی در نزد خداوند آبرو داشته و خالصانه به میدان می‌آیند.

وی عنوان کرد: ۱۳ دی‌ماه خلق حماسه‌ عظیم دیگری برای نظام و مقام معظم رهبری بود، این عام مردم بودند که شعار داده و ایستادگی کردند.

این مفسر قرآن‌کریم با اشاره به این‌که حضرت نوح قوم خود را جاهل نامیده است، بیان کرد: در روایت داریم که ریشه همه بدبختی‌ها جهل و نادانی است، و ما از این داستان درس می‌گیریم که حواسمان باشد در برابر خواسته‌های مرفهین بی‌درد و اشراف، افراد صالح و مؤمن و انقلابی را طرد نکینم و باید بصیرت و آگاهی پیدا کرده و هوشیار باشیم.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان در پایان عدم توقع از مردم، بی‌اعتنا کردن طبقه اشراف و مرفهین بی‌درد، اعتماد و اعتقاد به مردم، صداقت، پاکی و امانت‌داری را از رموز موفقیت پیامبران الهی برشمرد.


انتهای پیام/9601

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار