کد خبر: ۳۲۰۰۹
تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۳۹۶ - ۱۷:۱۴
استاندار گیلان:
استاندار گیلان، سامانه جامع اطلاعات جغرافیایی را موجب کاهش هزینه‌ها و نیز جلوگیری از اقدامات موازی توسط دستگاه‌های مختلف دانست و خاطرنشان کرد: این اقدام علاوه بر تسریع در اجرای پروژه‌ها، شفافیت را برای مردم به دنبال دارد.
به گزارش آرانیوز، دکتر مصطفی سالاری در جلسه مشترک کمیته های تخصصی اطلاعات جغرافیایی و کاداستر، به ارتباط مستقیم این دو کمیته تخصصی با یکدیگر اشاره کرد و افزود: کمیته کاداستر اطلاعات مورد نیاز کمیته اطلاعات جغرافیایی را تهیه می‌کند و باید به صورت مستمر به روزرسانی شود.

وی با بیان اینکه در موضوع کاداستر چهار محدوده تعریف می‌شود، اظهار کرد: یکی از محدوده‌ها مربوط به حوزه اراضی ملی، جنگل‌ها و مراتع است که نقشه کاداستر آن توسط منابع طبیعی تهیه می‌شود.

نماینده عالی دولت در استان گیلان خاطرنشان کرد: محدوده دیگر حوزه اراضی کشاورزی است و با توجه به اینکه در این اقدام مالکیت مردم و مرز زمین‌های شخصی با اراضی ملی مشخص می‌شود، از حساسیت بالایی برخوردار است و توسط امور اراضی تهیه می‌شود.

سالاری، با اشاره به اینکه منابع این پروژه تاکنون به صورت ملی بوده است، گفت: تعیین نقشه‌های اراضی روستایی توسط بنیاد مسکن و اراضی شهری توسط ثبت اسناد و املاک انجام می‌گیرد.

استاندار گیلان ادامه داد: انجام دقیق تهیه این نقشه‌ها باعث می‌شود تا اشخاص در امورات خود نیازمند نقشه‌برداری مستقل نباشند که منجر به تسریع اقدامات می شود و مالکیت مردم نظم پیدا می‌کند.

وی بر ضرورت دسترسی مورد نیاز دستگاه‌های مختلف به نقشه‌های تهیه شده تاکید و تصریح کرد: تصویرهای هوایی خام، کاداستر و نقشه‌های توپوگرافی باید توسط دستگاه‌های متولی به صورت دقیق به سامانه جامع اطلاعات جغرافیایی وارد شود تا در اجرای پروژه‌ها نیازمند استعلام مجدد نباشد.

این مقام مسئول، این طرح واحد را موجب کاهش هزینه‌ها و نیز جلوگیری از اقدامات موازی توسط دستگاه‌های مختلف دانست و خاطرنشان کرد: این اقدام علاوه بر تسریع در اجرای پروژه‌ها، شفافیت را برای مردم به دنبال دارد و جلوی رانت و مسائلی از این قبیل را می‌گیرد.

سالاری افزود: پس از تکمیل سامانه اطلاعات جغرافیایی می‌توان آن را در اختیار دفاتر خدمات الکترونیک قرار داد تا مردم با مراجعه به این دفاتر تکالیف خود را در بخش های مختلف بدانند.

نماینده عالی دولت در گیلان، با بیان اینکه با تقویت زیرساخت‌های استانی دستگاه‌های اجرایی را فعال خواهیم کرد، گفت: درخصوص موضوع اطلاعات جغرافیایی و مکانی باید با انتخاب مشاوران قوی با جدیت اقدام و به صورت سریع محقق شود.

وی با اشاره به اینکه مدیریت سامانه SDI باید توسط سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی یا اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات انجام گیرد، گفت: در این موضوع با رفتارهای بخشنامه‌ای نمی‌توان نتیجه گرفت بلکه باید در استان با توافق، تفاهم و تعامل، تبادل اطلاعات را بین دستگاه ها به راحتی انجام دهیم تا مشکلات مردم کاهش پیدا کند.

استاندار گیلان اضافه کرد: دبیرخانه کمیته‌های کاداستر و اطلاعات جغرافیایی باید برنامه راهبردی خود را تدوین کند تا افق دید ما برای آینده مشخص باشد و نیازمندی‌ها براساس دستگاه‌های مختلف به صورت دقیق در نظر گرفته شود.

وی یادآور شد: تمام تلاش ما بر این است تا دستگاه‌ها به غیر از موارد طبقه‌بندی شده تبادل اطلاعات خود را به صورت آسان و واحد انجام دهند.


انتهای پیام/9601

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار