کد خبر: ۳۲۰۰۳
تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۳۹۶ - ۱۷:۰۶
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی گلستان مطرح کرد:
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی گلستان گفت: طرح های اشتغال زا در حوزه صنعت دریا در سه شهرستان ساحلی استان حمایت می شوند.
به گزارش آرانیوز،  حسین پیش قدم در نشست هم اندیشی "راهکارهای پیشرفت صنایع دریایی گلستان" که با حضور دکتر سیف دبیر ستاد توسعه فناوری و صنایع دانش بنیان دریایی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برگزار شد، اظهار کرد: در جلسات منطقه ای که با استان مازندران داشتیم، گلستان 21 موضوع را پیشنهاد داد که یکی از آنها تهیه سند آمایش  دریا بود که استان گلستان می تواند پایلوت خوبی برای این کار باشد.

وی افزود: ما آمادگی این را داریم که ظرفیت علمی و زیرساخت های نیروی انسانی را در این راستا با توجه به شرح خدماتی که ارائه می دهیم، برای این امر بکارگیری کنیم.

پیش قدم به بحث نجات خلیج گرگان اشاره کرد و گفت: برای نجات خلیج گرگان باید یک مطالعات علمی مانند کاری که برای نجات دریاچه ارومیه صورت گرفت، انجام شود.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی گلستان با اشاره به تخصیص 5 میلیارد تومان اعتبار برای نجات خلیج گرگان، گفت: امیدواریم در سال آینده نیز اعتبارات خوبی را برای نجات خلیج گرگان دریافت کنیم.

پیش قدم به موضوع اشتغال صنعت دریا نیز اشاره کرد و گفت: سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان طرح های مصوب اشتغالی با موضوع صنعت دریا را در سه شهرستان ساحلی گلستان یعنی بندرگز، ترکمن و گمیشان، حمایت می کند.

وی پیشنهاد برگزاری جشنواره منطقه ای "رویش خزر" را مناسب دانست و افزود: برای شکل گیری صنعت دریای خزر باید ابتدا شناخت و اقدامات اولیه صورت گیرد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی گلستان در پایان پیشنهاد کرد با توجه به ظرفیت های دانشگاهی خوبی که در استان وجود دارد و با کمک های ستاد توسعه فناوری و صنایع دانش بنیان دریایی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، شرکت های دانش بنیان در حوزه صنعت دریا با موضوعات مختلف مشاوره ای، مطالعاتی، صنعتی و خدماتی شکل گیرد.

انتهای پیام/9601

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار