کد خبر: ۳۲۰۰۰
تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۳۹۶ - ۱۷:۰۴
مدیرکل صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد گفت: معادن در حال برداشت صنعتی و نیمه صنعتی کهگیلویه و بویراحمد برای 800 نفر اشتغالزایی ایجاد کردند.
به گزارش آرانیوز، داریوش دیودیده، منطقه کهگیلویه و بویراحمد افزود: استان کهگیلویه و بویراحمد از نظر ساختاری یک استان معدنی به خصوص معادن فلزی نیست.

وی بیان کرد: هم اکنون معادن در حال برداشت صنعتی و نیمه صنعتی در کهگیلویه و بویراحمد برای 800 نفر اشتغالزایی ایجاد کردند.

مدیر کل صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: در حال حاضر دو کارخانه تولید سیمان دربویراحمد وجود دارد.

دیودیده عنوان کرد: یکی از این کارخانه ها که در سالجاری در مدار تولید قرار گرفته ظرفیت تولید یک میلیون تن سیمان را در سال و کارخانه دوم نیز ظرفیت تولید 210 هزارتن سیمان را در سال دارند.

وی گفت: سالانه 10 درصد از این سیمان های تولید شده معادل 100 هزارتن در سال به علت کیفیت بالای آنها صادر می شود.

مدیر کل صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد خاطر نشان کرد: احداث سیمان مارگون درجاده پاتاوه به دهدشت، ظرفیت بالای تولید و کیفیت بالای آن و نزدیک بودن به بنادر انتظار می رود تا این محصول آینده خوبی در صادرات سیمان به بیرون استان را به وجود آورد.

دیودیده بیان کرد: بالغ بر 100 هزارتن از معادن کهگیلویه و بویراحمد در صادرات قرار خواهند گرفت.

وی افزود: سیلیستین یکی دیگر از معادن کهگیلویه و بویراحمد است که یک معدن در گچساران و چهار معدن دیگر این محصول درنقاط مختلف شهرستان بهمئی قرار دارد.

 مدیر کل صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: از این پنج معدن سالانه 5 هزارتن محصول سیلیستین صادر می شود.

دیودیده ادامه داد: یک کارخانه سیمان سفید با ظرفیت 300 هزارتن در سال در شهرستان کهگیلویه در حال احداث است که با بهره برداری از آن برای 200 نفر اشتغالزایی ایجاد می شود.

وی گفت: یکی دیگر از معادن مهم استان کهگیلویه و بویراحمد فسفات چرام است که در فاز اول آن این معدن نیمه صنعتی بوده و می تواند نیازهای داخلی را تأمین کند.

مدیر کل صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: این معدن در فاز دوم صنعتی می شود کیفیت محصول استخراجی آن بالا است.

دیودیده عنوان کرد: به دلیل عناصر مزاحم در استخراج این معدن هزینه بهره برداری از آن بالا است که در حال حاضر یک روش اقتصادی مقرون به صرفه در کاهش هزینه برداشت از این معدن پیدا شده که در حال انجام است.

وی اضافه کرد: معدن فسفات چرام با 500 میلیارد تومان سرمایه گذاری زمینی به مساحت 50 هکتاربرای ان پیش بینی شده که در صورت تکمیل برای 300 نفر هم در معدن و صنعت اشتغالزایی ایجاد خواهد کرد.


انتهای پیام/9601

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار