کد خبر: ۳۱۹۹۴
تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۳۹۶ - ۱۶:۵۵
مدیرکل امور اجتماعی استانداری:
مدیرکل امور اجتماعی استانداری کرمانشاه با اشاره به عدم توازن جمعیتی در استان، گفت: این امر مشکلات بسیاری در برنامه ریزی‌های استان ایجاد کرده است.
به گزارش آرانیوز، علیرضا گودرزی در کارگروه فرهنگی و اجتماعی استان که امروز (19 دی) در محل استانداری کرمانشاه برگزار شد، با اشاره به جمعیت دو میلیون نفری استان، گفت: متاسفانه کرمانشاه از عدم توازن جمعیتی رنج می برد.

وی افزود: شهر کرمانشاه حدود یک میلیون نفر جمعیت دارد و اسلام آبادغرب به عنوان دومین شهر بزرگ استان حدود 100 هزار نفر جمعیت داشته و سه شهر حدود 50 هزار نفری داریم و مابقی شهرهای استان هم کمتر از 30 هزار نفر جمعیت دارند.

گودرزی تصریح کرد: این عدم توازن جمعیتی در استان برنامه‌ریزی در حوزه‌های مختلف را به شدت با مشکل مواجه کرده است.

وی با اشاره به پیگیری تدوین طرح آمایش سرزمینی، گفت: در راستای شناسایی و رفع چالش‌های ناشی از عدم توازن جمعیت و سایر چالش‌های استان تدوین طرح آمایش سرزمین با همکاری دانشگاه رازی در دستور کار قرار گرفته شده است.

گودرزی چالش های عمده استان را بیکاری، مشکلات ناشی از هشت سال جنگ تحمیلی و خشکسالی عنوان کرد و افزود: در این طرح مشکلات و چالش‌های استان احصاء و راهکارهای رفع آنها ارائه می‌شود 

وی افزود: در حال حاضر یکی از چالش‌های مهم استان خالی شدن روستاها به دلیل خشکسالی و عدم توزیع عادلانه ثروت و امکانات است و اگر در این زمینه فکر جدی نشود به مشکلات و معضلات بعدی از جمله حاشیه نشینی منجر خواهد شد.

گودرزی در ادامه به زلزله اخیر استان اشاره کرد و افزود: متاسفانه در این زلزله یکی از شهرستان های روبه پیشرفت استان دچار آسیب شدید شد.

وی افزود: سرپل ذهاب شهری روبه پیشرفت بود و امید رونق اقتصادی و فرهنگی و اجتماعی در این شهر می‌رفت، اما در این زلزله بیشتر زیرساخت‌های فرهنگی و اجتماعی این شهرستان دچار آسیب شد.

این مسئول تاکید کرد: تلاش ما این است که در بحث آمایش سرزمینی این مورد هم مورد توجه قرار گیرد.


انتهای پیام/9601

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار