کد خبر: ۳۱۹۹۰
تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۳۹۶ - ۱۶:۵۲
رئیس حوزه هنری کشور:
رئیس حوزه هنری کشور با قدردانی از قدرشناسی مردم کردستان از اقدامات حوزه هنری در استان بر رسالت حوزه هنری در تولید آثار ارزشمند تأکید کرد.
به گزارش آرانیوز، محسن مومنی‌شریف دوشنبه‌شب در سفر به استان کردستان و با حضور در برنامه تلویزیونی «چریکه‌ی شو» که  به صورت زنده از سیمای مرکز کردستان پخش شد، اظهار کرد: کردستان، استانی ویژه است و به همین دلیل حوزه هنری هم در این استان رسالت سنگینی را بر عهده دارد . 

وی با قدردانی از اقدامات همکاران حوزه هنری استان کردستان که بالاترین سطح رضایت‌مندی را داشته‌اند افزود: تلاش می‌کنم به واسطه پتانسیل‌ها و وجود همکاران توانمند در استان کردستان به جایگاهی در شأن مردم استان برسیم . 

رییس حوزه هنری کشور از پردیس سینما بهمن سنندج به عنوان یکی از پرمخاطب‌ترین سینماهای حوزه هنری در کشور نام برد و گفت: این پردیس با امکانات بسیار بالایی که در اختیار دارد ظرفیت و مرکز فرهنگی بسیار ارزشمند برای بهره‌مندی هنرمندان و هنردوستان استان است . 

وی نسبت به ایجاد این دست مراکز در سطح استان ابراز امیدواری کرد و گفت: وظیفه حوزه هنری ایجاد این مراکز نیست، ولی جاهایی که احساس نیاز بوده، این نهاد انقلابی ورود کرده و اقدامات خوبی در این راستا انجام داده است . 

مؤمنی بیان کرد: حوزه هنری همواره تلاش کرده از امکانات خود در زمینه تولید آثارهنری متناسب با رسالت خود ادقام کند و همواره اولویت ما در کل کشور تولید هنری و تأثیرگذار می‌باشد . 

وی در ادامه با یادآوری استعدادهای بالای تولیدکنندگان فیلم در استان کردستان، گفت: افرادی مانند نورانی پور از جوان‌های توانمند کردستان است که طی سال‌های اخیر در سطح کشور با خلق آثار خوب درخشیده است . 

رئیس حوزه هنری کشور در ادامه به کارنامه درخشان حوزه هنری کردستان در بخش‌های مختلف اشاره کرد و افزود: این قدرشناسی و قدردانی مردم کردستان از کارهایی که انجام می‌شود قابل تقدیر است و باید چنین فرهنگ ارزشمندی به مردم سایر نقاط کشور هم تعمیم یابد . 

مؤمنی شریف با بیان اینکه در برخی جاها خوبی‌ها کمتر دیده می‌شود، اظهار کرد: لیاقت مردم قدرشناس کردستان بیشتر از  اینهاست و قطعاً حوزه هنری کردستان با وجود داشتن نیروهای متعهد و توانمند، تلاش‌های خود را استمرار می‌بخشد . 

وی اضافه کرد: تولید فیلم‌های کوتاه در سطح بالای کمی و کیفی از کارهای ارزشمند در کردستان می باشد که این استان را به قطب تولید فیلم کوتاه تبدیل کرده است . 

وی با اشاره به ساختن فیلم «دایان» توسط فیلم‌ساز توانمند کردستان و پیوستن این کارگردان به جرگه کارگردانان خوب کشور، افزود: جا دارد رسیدن این هنرمند به این جایگاه را به مردم استان کردستان به‌ویژه جامعه هنرمندان تبریک ‌گویم . 

وی در بخش دیگری از سخنانش، ظرفیت‌های بالای استان کردستان در حوزه موسیقی را نیز برشمرد و خاطرنشان کرد: برای همه کارها و مراسم ها در کردستان موسیقی وجود دارد و صداوسیمای استان این مهم را خوب تشخیص داده و اقدامات خوبی برای بهره‌گیری از این ظرفیت انجام داده است . 

مؤمنی شریف در پایان با اشاره به موفقیت صداوسیمای مرکز کردستان گفت: مجموعه صداوسیمای کردستان با در اختیار داشتن  نیروهای خوب و مدیرکلی هنرمند و از جامعه هنری زمینه موفقیت این سازمان را فراهم کرده است که بومی‌بودن مدیرکل و شناخت وی نسبت به منطقه از مهم‌ترین دلایل موفقیت این مرکز است . 

انتهای پیام/9601

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار