کد خبر: ۳۱۹۸۹
تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۳۹۶ - ۱۶:۵۱
مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری سنندج خبر داد:
مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری سنندج از انجام 742 عملیات اطفاء حریق و امداد و نجات در 9 ‌ماهه امسال خبر داد و گفت: این عملیات شامل 420 عملیات اطفاء حریق و 322 عملیات هم مربوط به عملیات امداد و نجات بوده است .
به گزارش آرانیوز، رامین اسد نژاد، اظهار کرد: این سازمان در راستای رسالت کاری خود مبنی بر امدادرسانی در مواقع بروز حوادث با حضور به‌موقع اقدام لازم در خصوص یاری‌رساندن به شهروندان در مواقع حوادث را صورت داده است . 

وی بیان کرد: در 9 ‌ماهه امسال این سازمان 742 عملیات اطفاء حریق و امداد و نجات را انجام داد . 

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری سنندج عنوان کرد: عملیات انجام‌شده توسط آتش‌نشانان این سازمان در 9 ‌ماهه امسال شامل 420 عملیات اطفاء حریق و 322 عملیات امداد و نجات انجام بوده است . 

وی ادامه داد: حوادث آتش‌سوزی در سال جاری شامل 234 مورد آتش‌سوزی فضای سبز، کشاورزی و مرتع و جنگل، 53 مورد مسکونی، 46 مورد خودرو و ماشین‌آلات، 38 فقره ضایعات و زباله، 33 مورد تجاری، 5 فقره انبار، اداری، صنعتی و تأسیسات شهری هرکدام یک مورد و 8 فقره هم سایر موارد بوده است . 

وی انجام 134 عملیات گرفتن حیوانات موذی و وحشی، 67 مورد آسانسور، 23 مورد گیرکردن انگشتر، 19 فقره تصادف، 14 مورد آب‌گرفتگی و سیلاب، 5 مورد سقوط در چاه و ریزش چاه، عملیات غواصی و چرخ‌گوشت هرکدام 3 مورد، 2 فقره ریزش آوار، انفجار گاز و خفگی و گازگرفتگی هرکدام یک فقره و 50 مورد سایر حوادث را ازجمله عملیات امداد و نجات در نه‌ماهه امسال برشمرد . 

وی در خصوص آموزش‌های درون‌سازمانی و برون‌سازمانی گفت: از ابتدای سال جاری قریب به 4 هزار نفر تحت آموزش‌های لازم قرارگرفته‌اند که 445 نفر آن تحت آموزش درون‌سازمانی و مابقی در حوزه برون‌سازمانی آموزش‌دیده‌اند . 

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری سنندج اعلام کرد: در حوادث رخ‌داده در سال جاری 40 نفر مجروح شدند و متأسفانه در این حوادث هم 8 نفر هم جان خود را از دست دادند . 

  اسد نژاد همچنین بیان کرد: تعداد مأموریت‌های انجام‌شده در نه‌ماهه امسال برحسب محدوده عملیات 742 مورد بوده که 713 مورد آن داخل محدوده شهر، 16 فقره خارج از محدوده و 13 عملیات هم در محدوده روستاها انجام‌شده است . 

وی در ادامه تعداد پاسخ به استعلام‌های ساختمانی ارسال‌شده از سوی مناطق و نواحی شهرداری را 438 فقره اعلام کرد و گفت: از ابتدای سال جاری 332 مورد پاسخ استعلام در خصوص پایان کار و 5 مورد استعلام صنفی پاسخ داده شد . 

اسد نژاد عنوان کرد: امیدواریم شهروندان با رعایت نکات ایمنی و توجه به توصیه‌های ایمنی شاهد کاهش حوادث در سطح شهر باشیم .


انتهای پیام/9601

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار