کد خبر: ۳۱۹۸۴
تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۶
در شورای اسلامی قم مصوب شد؛
در بیست و ششمین جلسه علنی و رسمی شورای اسلامی شهر قم با انتشار ۳۰۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت برای تکمیل مترو موافقت شد.
به گزارش آرانیوز، مرتضی سقائیان نژاد شهردار قم در این جلسه پیرامون لایحه دوفوریتی شهرداری مبنی بر انتشار اوراق مشارکت به میزان ۳۰۰ میلیارد تومان برای راه اندازی خط یک متروی قم گفت: فاز نخست خط یک مترو در حد فاصل قلعه کامکار تا میدان شهید مطهری باید تا پایان سال 97 راه اندازی شود.

وی تصریح کرد: در جهت تکمیل این طرح شهرداری به اعتباری بالغ بر 600 میلیارد تومان نیاز دارد که از این میزان 300 میلیارد تومان از طریق اوراق مشارکت تامین می شود.

شهردار قم بیان کرد: با توجه به در نظر گرفته شدن بودجه 26 میلیارد تومانی دولت در سال 97 برای فاز نخست این طرح باید سایر بودجه از طریق اوراق مشارکت و فایناس تامین گردد و این دو همزمان مورد پیگیری قرار گیرد.

وی تصریح کرد: 50 درصد سود و سرمایه بر عهده شهرداری است که طبق مصوبه شورای اسلامی شهر قم تضمین خواهد شد.

سقائیان نژاد بیان کرد: همچنین تضمین مابقی سرمایه و سود را سازمان برنامه و بودجه عهده دار می شود و ما امیدواریم با تلاش صورت گرفته این طرح به موقع اجرایی گردد.

گفتنی است همچنین در ادامه این جلسه با حداکثر آرای اعضای شورای اسلامی شهر قم حفاری تونل خط یک مترو به طول حداکثر 20 کیلومتر به قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء واگذار شد.

ضمنا با آرای اعضاء با هدف توسعه حمل و نقل ریلی داخل شهر، هشت هزارم عوارض نوسازی سالیانه به سازمان قطار شهری واگذار شد.


انتهای پیام/9601

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار