کد خبر: ۳۱۹۸۲
تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۵
سخنگوی شورای اسلامی شهر قم:
سخنگوی شورای اسلامی شهر قم گفت: برخی از نواقص طرح تفصیلی در قم صنعت ساختمانی را به رکود سوق داد و موجب بیکاری تعداد زیادی از کارگران شد.
به گزارش آرانیوز، محمود مسگری شامگاه دوشنبه در در نطق پیش از دستور بیست و ششمین جلسه رسمی شورای شهر قم عنوان کرد: یکی از مطالبات اصلی مردم در تامین معیشت اشتغال است که دلایل مختلفی مبنی بر کاهش اشتغال وجود دارد و باید به خوبی بررسی گردد.

سخنگوی شورای اسلامی شهر قم افزود: مشاغل زیادی به صنعت ساختمان و سرمایه گذاری در این بخش وابسته است اما در سالهای اخیر این صنعت مهم دچار رکود شد؛ برخی نواقص طرح تفصیلی در قم، صنعت ساختمانی را به رکود سوق داد و موجب بیکاری تعداد زیادی از کارگران شد.

مسگری خاطرنشان کرد: متاسفانه در طرح تفضیلی قم بیشتر به دنبال ایده‌آل‌ها بوده ایم که به آن ها دست نیافته ایم؛ در حالی که فعالین ساخت و ساز می دانند ساختمان هایی با طبقات بالای 4 طبقه دارای توجیه اقتصادی برای سرمایه گذار است، در طرح تفضیلی بیش از 70 درصد پهنه دو طبقه و کمتر از آن دیده شده است پس در این طرح جنبه های اجتماعی و وضعیت کنونی کشور و شهر قم در نظر گرفته نشده است.

سخنگوی شورای اسلامی شهر قم عنوان کرد: اختصاص بیش از 315 هکتار از بافت قدیمی شهر به عنوان بافت تاریخی که البته در اطراف حرم و بازار بزرگ و مسجد جامع و ...قابل توجیه است و حفظ آن ها برای مدیریت شهری مهم می باشد ولی نقاط بسیاری از این پهنه تاریخی ندارد و در سالهای اخیر شکل گرفته است.

مسگری درباره دیگر ایرادات طرح تفضیلی قم گفت: جلوگیری از ساخت و ساز در 315 هکتار بافت فرسوده در مناطق 7 و 1 شهرداری بدون ابلاغیه و در نظر گرفتن ضوابط معضل بزرگی است.

وی ادامه داد: توقف تبدیل نقاط آلاینده و صنعتی به ساخت و سازهای گردشگری و مسکونی و ساخت و ساز در نقاطی همانند بلوارالغدیر  که با وجود تقاضای پایین بازار به دلایل اقتصادی از طرف تعاونی های مسکن و انبوه سازان مورد استقبال قرار گرفت برای صنعت ساختمان که بسیاری مشاغل به آن وابسته است، بی تاثیر نبوده است.

سخنگوی شورای اسلامی شهرقم اظهار داشت: ساختمان هایی که با درصد اشتغال 70 تا 80 درصد شکل گرفته است شهرداری به مجاورین مجوز های لازم را هم زمان صادر کند تا تعداد پرونده های کمیسیون 100 تا این حد بالا نرود و موجب طولانی شدن پروسه ساخت و ساز و آسیب به شهروندان نشود.

وی بیان کرد: متاسفانه در قم شاهد بیش از 10 هزار پرونده قلع و قمع ساختمانی هستیم که بر روی دست مدیریت شهری باقی مانده و باعث بروز مشکلاتی برای شهروندان نیز شده است.

مسگری در پایان تاکید کرد: ضمن درخواست از استاندار به عنوان رئیس کمیسیون ماده 5 برای پیگیری کامل و جامع مشکلات طرح تفصیلی قم باید گفت با این وضعیت موجب کاهش سرمایه گذاری در حوزه مسکن و بروز مشکلات فراوان خواهیم شد.


انتهای پیام/9601
 
 
نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار