کد خبر: ۳۱۹۸۱
تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۹
رئیس اداره آب و فاضلاب بشرویه:
بشرویه- رئیس اداره آب و فاضلاب شهری شهرستان بشرویه با بیان اینکه وضعیت آب در این شهرستان بحرانی است، گفت: حدود ۳۰ درصد از شبکه توزیع آب شهری در بشرویه قدمتی بالای ۲۰ تا ۵۰ سال دارد.

به گزارش آرانیوز، سید مهدی جوادی ظهر سه شنبه در جلسه شورای اداری شهرستان بشرویه اظهار داشت: با توجه به خشکسالی‌های اخیر و کمی بارندگی‌ها وضعیت آب در بشرویه بحرانی است.

وی افزود: آب شرب بشرویه با کیفیتی بالا از دو ناحیه دشت گزواز و کال نخاب تامین شده و دو حلقه چاه در این خصوص فعال و یک حلقه چاه دیگر نیز برای موارد ضروری در زمینه مدیریت بحران در این شهرستان وجود دارد.

جوادی گفت: دبی آب بشرویه ۱۳۷ لیتر بر ثانیه بوده و این آب پس از انجام عملیات گندزدایی از طریق ۱۰۸ کیلومتر شبکه توزیع برای مصرف مشترکین آماده می شود و در شهرستان بشرویه تعداد ۷ هزار و ۹۰۹ انشعاب آب شهری وجود دارد.

رئیس اداره آب و فاضلاب شهری شهرستان بشرویه قدمت حدود ۳۰ درصد از شبکه توزیع را بالای ۲۰ تا ۵۰ سال دانست و افزود: برای اصلاح و بازسازی ۱۹ درصد انشعابات معادل ۳ هزار انشعاب نیازمند اعتبار بسیاری هستیم.

جوادی تعداد مشترکین خانگی این شهرستان را حدود ۷۲ درصد، مشترکین تجاری را حدود ۱۴ درصد و مابقی را مشترکین صنعتی و اداری عنوان کرد که از آب شرب شهری این شهرستان استفاده می کنند و افزود: حدود نیمی از مشترکین خانگی این شهرستان در مصرف آب خود صرفه جویی لازم را دارند.

وی تصریح کرد: به منظور کاهش هدر رفت آب در طی چهار سال گذشته هزار و ۱۰۰ متر اصلاح شبکه در سطح شهر، ۶۰۹ فقره بازسازی انشعابات، ۷۰۰ فقره تعویض کنتور خراب مشترکان، بازسازی و مرمت تاسیسات بستر چاه، مهندسی مجدد تاسیسات و نصب سه حوضچه فشار شکن را در سطح شهر داشته ایم.

وی ادامه داد: تمامی اقدامات صورت گرفته در سال‌های اخیر موجب شده تا کاهش ۵۰ درصدی اتفاقات آب را در این شهرستان شاهد باشیم.

رئیس اداره آب و فاضلاب شهری شهرستان بشرویه با اشاره به اینکه میزان آب بها نسبت به سایر شاخص‌های انرژی بسیار کمتر و البته از ارزش و اهمیت بیشتری نیز برخوردار است از مردم خواست تا در زمینه صرفه جویی در مصرف آب بیش از پیش همت کنند.

نظرشما
پربازدیدها