کد خبر: ۳۱۹۷۵
تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۳
استاندار قزوین تأکید کرد:
استاندار قزوین بر ضرورت ایجاد تنوع در بازارهای کشورهای مختلف که مهم‌ترین نیاز توسعه صادرات امروز است، تأکید کرد.
به گزارش آرانیوز، عبدالمحمد زاهدی در دیدار با اعضای هیئت‌مدیره اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی استان قزوین اظهار کرد: ما کشوری با اقلیم‌ها و استعدادهای متفاوت هستیم و نباید برای فعالیت‌های اقتصادی خود نسخه واحدی بپیچیم.

استاندار قزوین اضافه کرد: باید در حوزه‌های اقتصادی ازجمله صادرات متناسب با ظرفیت‌ها و ویژگی‌های استان برنامه‌ریزی کنیم.

وی بابیان اینکه در صادرات از فرصت‌های به وجود آمده استفاده نکرده‌ایم، گفت: بازار صادرات ما نباید به چند کشور چون عراق و افغانستان محدود بماند بنابراین با دقت باید بازارهای جدید را شناسایی کرده و مشتریان خارجی خود را برای صادرات کالاهای تولیدی خود افزایش دهیم.

زاهدی همچنین گفت: اتاق بازرگانی درزمینهٔ صادرات باید هدف‌گذاری‌های سالانه را با واقع‌بینی مشخص و بر اساس آن عمل کند.

استاندار قزوین ادامه داد: ما از استان‌های دارای طرح آمایش هستیم که بر اساس آن می‌توانیم استراتژی صنعتی و صادراتی خود را مشخص سازیم.

وی با اشاره به ظرفیت شورای گفت‌وگوی بخش خصوصی و دولت برای حل مشکلات تولیدکنندگان و صادرکنندگان، گفت: در این نشست‌ها معمولاً به طرح و بیان مشکلات رخ‌داده پرداخته می‌شود و کمتر به مسائل زیربنایی و زیرساختی اشاره می‌کنیم که این ضعف باید برطرف شود.

زاهدی همچنین بابیان اینکه باید موشکافانه نسبت به مسائل و مشکلات بخش خصوصی ورود پیدا کنیم، گفت: ملاک ارزیابی‌های خود از یک حوزه را نباید تنها در عدد و رقم سنجش کنیم بلکه باید در این خصوص شاخص‌های مختلفی را مورد ارزیابی و تحلیل قرار دهیم.

استاندار قزوین در ادامه اقدام اتاق بازرگانی قزوین در جهت کمک به ایده‌ها و استارت آپ (کسب‌وکارهای نو) را کار ارزشمندی دانست و اظهار کرد: این عمل برای شناسایی و تجاری‌سازی ایده‌های برتر باید تداوم یابد.

استاندار قزوین در بخش دیگری از صحبت‌های خود عنوان کرد: واحدهای تولیدی استان اکنون به‌جایی رسیده‌اند که طرح‌های توسعه‌ای اجرا و مهم‌تر آن‌که قزوین دیگر باید در سطح خوشه‌های صنعتی کار کند.

وی افزود: مشکل تولید ما فقط سرمایه در گردش نیست بلکه نوسازی و به‌روزرسانی فناوری هم نیازی جدی در این حوزه است که باید موردتوجه قرار بگیرد.

علی کشاورز قاسمی رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی استان قزوین نیز در این نشست گفت: اتاق بازرگانی استان آمادگی دارد تا نظرات کارشناسی خود را در حوزه صنعت و صادرات به مدیران استان ارائه کند.

وی اضافه کرد: اتاق بازرگانی استان قزوین سیاست توسعه تشکل‌ها را با جدیت دنبال می‌کند و در همین راستا به‌تازگی نیز تشکل دیگری با عنوان انجمن معادن را راه‌اندازی کرده‌ایم.

کشاورز قاسمی ادامه داد: اتاق بازرگانی طرح استارت آپ‌ها را نیز آغاز کرده تا با عنوان یک حامی برای صاحبان ایده‌های برتر، سرمایه‌گذاران بتوانند ایده‌های نوین و مناسب را تجاری‌سازی کنند.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی استان قزوین، طرح کارورزی فارغ‌التحصیلان دانشگاهی را نیز یکی دیگر برنامه‌های مناسب دولت اعلام کرد که اتاق بازرگانی حتی پیش از تصویب آن با جدیت به دنبالش بوده است.

انتهای پیام/9601

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار