کد خبر: ۳۱۹۶۹
تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۸
معاون اقتصادی استانداری فارس مطرح کرد:
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری فارس معتقد است که قیمت تخم‌مرغ و محصولات لبنی در استان فارس با توجه به اقدامات انجام شده، کاهش داشته است.
به گزارش آرانیوز، یدالله رحمانی سه‌شنبه 19 دی در جلسه‌ی ستاد تنظیم بازار فارس گفت: با توجه به تولید 47 هزار تن تخم‌مرغ در سال و مصرف سالانه 48 هزار تن تخم‌مرغ در فارس، ستاد تنظیم بازار باید با برنامه‌ریزی در بازه‌های مختلف زمانی، این کمبود مرتفع شود.

وی مصرف روزانه‌ی تخم‌مرغ در فارس را 128 تن اعلام و اضافه کرد: در جلسه‌ای با شرکت تعاونی‌ مرغ تخم‌گذار، مقرر شد هر کیلوگرم تخم‌مرغ به قیمت 5 هزار و 300 تومان درب مرغداری و 5500 تومان در محل عمده فروشی‌ها توزیع شود.

رحمانی با بیان اینکه تاکنون گزارشی از وجود آنفولانزای فوق حاد پرندگان در فارس ارائه نشده است، گفت: با توجه به واحدهای تولید تخم‌مرغ که تا پایان امسال در فارس به بهره‌برداری می‌رسد، امیدواریم تا حدود زیادی در این ماده غذایی، خودکفا شویم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری فارس خاطرنشان کرد: بحث تنظیم بازار تخم مرغ در کشور به اتحادیه مرغ میهن ( اتحادیه مرغ تخم گذار ) واگذار شده است؛ در صورت نیاز به عرضه مستقیم و گسترده یا حتی واردات، این اتحادیه نیاز بازار مصرف را برآورده می‌کند.

او مدعی شد که قیمت تخم‌مرغ در بازار کاهش قابل ملاحظه‌ای داشته است و گفت: وزارت جهاد کشاورزی به منظور تنظیم بازار و مرتفع کردن نیاز تخم مرغ واحدهای صنفی و صنعتی، آنها را به سمت خرید پودر تخم مرغ تشویق کرده تا تولید و واردات تخم مرغ تازه فقط به مصارف خانگی اختصاص یابد .

رحمانی در خصوص قیمت محصولات لبنی در استان فارس نیز گفت: در استان فارس روزانه 1600 تن شیر تولید می‌شود؛ مصرف روزانه کارخانه‌های لبنی روزانه 1200 تن شیر و مصرف کارگاه‌های کوچک لبنیات و بستنی‌بندی‌ها، روزانه 400 تن است. 

معاون استانداری فارس در خصوص افزایش قیمت نهاده های کشاورزی که در نهایت به افزایش قیمت محصولات لبنی منتهی شده است، گفت: اقدامات زیادی توسط کار گروه تنظیم بازار انجام شده و در نهایت قیمت محصولات لبنی در استان به قیمت قبل بازگشته است.

رحمانی ابراز امیدواری کرد که با همکاری چند جانبه، بخصوص همکاری اتحادیه‌های دامداران استان فارس و اتحادیه‌های صنایع لبنی و کارخانجات، قیمت محصولات لبنی در فارس حفظ شود.


انتهای پیام/9601

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار