کد خبر: ۳۱۹۶۶
تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۶
فرماندار ویژه‌ی جهرم:
فرماندار ویژه‌ی جهرم، با اشاره به اتمام عملیات اجرایی پست برق 400 کیلوولت از بهره‌برداری نخستین واحد بخار نیروگاه سیکل ترکیبی جهرم تا پایان امسال خبر داد .
به گزارش آرانیوز، علی‌رضا صحرائیان، گفت: عملیات اجرایی پست 400 کیلوولت انتقال برق جهرم در بخش تاسیسات فنی با اعتباری افزون بر 300 میلیارد ریال انجام شده است.

وی افزود: در بخش ساختمانی نیز این پست جدید با اعتبار ۱۶۰ میلیارد ریال، ۸۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است که تا پایان امسال تکمیل شده و به بهره برداری می‌رسد . 

  فرماندار ویژه جهرم با بیان اینکه نیروگاه سیکل ترکیبی با ۶ واحد گازی، برق مورد نیاز شهرستان جهرم را تامین می‌کند، خاطرنشان کرد: در راستای تقویت و پایداری و تامین برق این شهرستان ۳ واحد بخار برای این نیروگاه طراحی شده است که تا پایان امسال نخستین واحد آن وارد شبکه سراسری شده و به پست ۴۰۰ کیلو ولت متصل خواهد شد . 

نماینده‌ی عالی دولت در شهرستان جهرم ابراز امیدواری کرد با راه‌اندازی این پست، نیاز شهرستان جهرم به انرژی برق تا حد زیادی تامین شده و در ماه‌های گرم سال، شاهد قطعی برق مشترکان نباشیم . 

نماینده‌ي مردم جهرم در مجلس شورای اسلامی نیز در گفت‌وگو با ایسنا منطقه‌ي فارس با اشاره به حضور مهندس کردی، معاون وزیر نیرو و آغاز عملیات اجرایی ساخت 2 پست و خط انتقال برق در جهرم گفت: برای ساخت پست و خط انتقال جهرم ۲۳۰ میلیارد ریال و برای پست و خط انتقال ۲۷۰ میلیارد ریال اعتبار در نظر گرفته شده است . 

محمدرضا رضایی کوچی با بیان اینکه پست فوق توزیع سیکل ترکیبی جهرم ۸۵ پیشرفت فیزیکی دارد، افزود: این طرح با اعتبار ۴۰۰ میلیارد ریال با حضور وزیر نیرو در ایام دهه‌ی فجر به بهره برداری می‌رسد . 

وی با اشاره به اینکه مصوب شد سه واحد بخار به نیروگاه سیکل ترکیبی جهرم افزوده شود، خاطر نشان کرد: با بهره‌برداری از این پروژه‌ها تا سال ۹۸ بیش، از ۷۲ هزار مشترک شهرستان جهرم، از برق باثبات بهره‌مند می‌شوند.

به گزارش ایسنا پروژه )  EP مهندسی و تامین) نیروگاه  سیکل ترکیبی جهرم شامل شش واحد توربین گاز از نوع V94.2 ورژن ۳/۰ ( مدل آنسالدویی) هر یک به ظرفیت  ۱۵۹ مگاوات (مجموعاً ۹۵۴ مگاوات) و سه واحد بخار هر یک به ظرفیت ۱۶۰ مگاوات در شرایط ایزو (ISO) است .


انتهای پیام/9601

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار