کد خبر: ۳۱۹۰۱
تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۳
وزير اطلاعات:
وزير اطلاعات با اشاره به حوادث اخير در كشور ريشه يابي اين حوادث و اعتراضات را ضروري دانست.
به گزارش آرانیوز، به نقل از روابط عمومي استانداري قم حجت الاسلام والمسلمین سيد محمود علوي در جلسه شوراي اداري استان قم طي سخناني به تشريح علل و زمينه هاي اتفاقات اخير كشور پرداخت.

حجت الاسلام والمسلمین علوي با بيان اينكه حوادث تلخ روزهاي گذشته نياز به آسيب شناسي دارد، اظهار داشت: بايد با نگاه كارشناسانه، غير متعصبانه، واقع بينانه و فراجناحي ريشه ها و علل اين اتفاقات را شناسايي و در جهت پيشگيري و جلوگيري از تكرار آنها در آينده گام برداشت.

وزير اطلاعات درس آموزي از حوادث و بحران ها را از آموزه هاي مورد تاكيد در دين و شرط موفقيت در امور دانست و افزود: با نگاه ژرف و واقع بين مي توان به ريشه يابي حوادث اخير پرداخت و از آنها عبرت گرفت.

وي به استراتژي دشمنان و معاندين در آشوب هاي دي ماه اشاره و بيان داشت: دشمن با آگاهي نسبت به مسائل و مشكلات كشور از مدت ها قبل اوضاع را به دقت رصد كرده و در صدد دامن زدن به نارضايتي ها و تشديد آنها بود.

وزير اطلاعات تسري دامنه نارضايتي ها به گروه ها و طبقات مختلف اجتماعي را راهبرد دوم دشمن عنوان و تصريح كرد: دشمن به دنبال اين بود كه دامنه ي اعتراضات گسترش يافته و به قشر خاصي بسنده نشود.

علوي سياسي و امنيتي كردن نارضايتي ها را از ديگر اهداف دشمنان در ماجراي اخير برشمرد و گفت: عناصر ضدانقلاب و معاند در فراخوان هاي خود برنامه ريزي خاصي را براي عمومي كردن اغتشاشات و تجمعات داشتند كه با هشياري عوامل امنيتي و اطلاعاتي اين توطئه خنثي شد.

وي مديريت مطلوب بحران اخير را مرهون هماهنگي خوب بين نهادهاي درگير دانست و افزود: همه‌ي دستگاه‌ها اعم از شوراي عالي امنيت ملي، وزارت كشور، ناجا، سپاه و بسيج با همدلي و هم افزايي خوبي در عرصه مديريت بحران به ميدان آمدند.

وزير اطلاعات با تاكيد بر حفظ اتحاد و همدلي و هشياري در دوران پس از اين وقايع گفت: اگرچه اين مسئله در كف خيابان خاتمه يافته؛ اما بايد مراقب تبعات و التهابات موجود در جامعه بود.


انتهای پیام/9601

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار