کد خبر: ۳۱۸۹۰
تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۱
فرماندار ویژه‌ی جهرم:
فرماندار ویژه‌ی جهرم جدیت و پشتکار و ایجاد عزم ملی برای مقاوم‌سازی مناطق و بافت‌های فرسوده را ضروری و اجتناب ناپذیر دانست.



به گزارش آرانیوز، علی‌رضا صحرائیان دوشنبه 18 دی در نشست برنامه‌ريزی مقاوم‌سازی بافت فرسوده شهری و روستائی شهرستان جهرم که با حضور مدير کل بنياد مسکن انقلاب اسلامی فارس برگزار شد، گفت: بافت‌های فرسوده جهرم در برابر حوادث غيرمترقبه بسيار آسيب پذير و غير مقاوم است.

فرماندار جهرم نواحی دارای بافت فرسوده در جهرم را 6 ناحيه اعلام و اضافه کرد: خدمات رسانی و امدادرسانی به اين نواحی با مشکلات عديده‌ای روبرو است.

مدير کل بنياد مسکن فارس نیز در این جلسه، حوادث طبيعی را غير قابل پيش بينی و جلوگيری دانست و گفت: تنها راه مقابله با این حوادث مقاوم سازی بافت‌های فرسوده است.

عطاءالله زمانی کارکرد بنیاد مسکن در حوزه مقاوم سازی در شهرستان جهرم را قابل قبول دانست و گفت: علی‌رغم آنکه فعاليت بنياد مسکن در روستاها قابل قبول است اما همچنان حجم زیادی از فعالیت‌های انجام نشده وجود دارد؛ دنبال کردن اين روند مثبت در سطح شهرها بويژه در بافت فرسوده امری ضروری و اجتناب ناپذیر است.

معاون بنیاد مسکن فارس نیز در این جلسه نحوه اجرای مقاوم سازی و تفاهم نامه تنظيمی برای اين امر مهم را تشريح کرد.

نصيری گفت: بنياد مسکن، فرمانداری، نظام مهندسی و شهرداری چهار رکن اساسی در اين طرح به شمار می‌روند؛ در صورت همکاری و مشارکت مثبت و با تخصيص اعتبارات توسط بنياد مسکن طرح به بهترين نحو ممکن انجام خواهد شد.

شهردار جهرم نیز آمادگی شهرداری را برای خدمات رسانی درخصوص صدور پروانه ساخت و تهيه نقشه در کمترين زمان ممکن، اعلام و پيشنهاد تجميع اهالی مناطق آسیب‌پذیر در یک شهرک را ارائه داد.

صمد کارگرفرد مدير بنياد مسکن جهرم نیز گزارشی از فعالیت های توسعه در این شهرستان را ارائه داد و گفت: با توجه به اينکه 300 شغل بصورت مستقيم و غيرمستقيم با ساخت و ساز مسکن سروکار دارد احياء بافت فرسوده هم رونق اقتصادی و هم امنيت روحی، روانی و جسمی را در بردارد.

براساس این گزارش، اعضای شورای اسلامی شهر جهرم، در این جلسه با طرح مشکلات موجود، نظرات و پیشنهادهای خود را ارائه دادند.


انتهای پیام/9601

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار