کد خبر: ۳۱۸۸۸
تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۷
فرماندار زابل:
فرماندار زابل گفت: شن های روان در افغانستان کانون های بحران است و این مشکل باید از سر منشاء آن یعنی ولایت نیمروز مهار شود زیرا در پایین دست استفاده از روش های شیمیایی و بیولوژیکی برای مهار آن جوابگو نیست.

به گزارش آرانیوز، هوشنگ ناظری در کارگروه احیای تالاب هامون افزود: برای جلوگیری از ورود شن های روان به منازل مردم، کمیته هایی تشکیل و برنامه هایی با هماهنگی سازمان جنگل ها و مراتع کشور و سازمان محیط زیست تنظیم و رایزنی هایی در داخل و خارج کشور انجام شده است که انتظار می رود پروژه های این قسمت به زودی با توجه به توافق هایی که طرف مقابل باید داشته باشد انجام و پروژه مهار حرکت شن های روان در کانون آن اجرایی شود.

وی بیان کرد: یکی از کارهای مهم برای کنترل شن‌های روان و ریزگردها کنترل بستر دریاچه هامون و رها سازی آب در آن است.

فرماندار گفت: طی سه سال اخیر برنامه های خوبی با عنوان مدیریت جامع تالاب هامون انجام و سند آن تدوین شده است.

ناظری تاکید کرد: مشارکت و نقش مردم و بهره برداران نیز در مدیریت تالاب هامون بیشتر از گذشته شده است.

وی تصریح کرد:مشکلات آب در منطقه سیستان تاریخی بوده وبدلیل اینکه منابع آبی خود را از کشور همسایه دریافت می کند همیشه مشکلاتی داشته است.

فرماندار اظهار کرد: با توجه به اینکه بخشی از تالاب هامون نیز در کشور افغانستان قرار دارد؛ موضوع احیاء تالاب مطمئنا در اکوسیستم کشور افغانستان نیز تاثیر گذار است.

وی با اشاره به خدمات بسیار مهم نظام پس از پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون در منطقه، گفت: سیستان و بلوچستان به عنوان پهناور ترین و جوانترین استان کشور پس از پیروزی انقلاب اسلامی شاهد فعالیتها و خدمات شایسته نظام بوده و رفته رفته محرومیتهای تاریخی بجای مانده از دوران گذشته را پشت سرگذاشته و در مسیر پیشرفت و توسعه حرکت می کند.

فرماندار ادامه داد: طرح 46 هزار هکتاری یکی از طرح های ماندگار در این منطقه است که به صورت همه جانبه سبب پیشرفت سیستان می شود.

هوشنگ ناظری خاطرنشان کرد: با توجه به تبخیر شدید موجود در این منطقه این طرح می تواند آب را بصورت بهینه در اختیار کشاورزان قرار دهد.

وی افزود: با اجرایی شدن این طرح می توان به آینده منطقه سیستان به عنوان منطقه ای با ظرفیت های بالای کشاورزی امید داشت.


انتهای پیام/9601
نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار