کد خبر: ۳۱۸۸۵
تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۳
رئیس اداره ورزش و جوانان چابهار بیان کرد؛
رئیس اداره ورزش و جوانان چابهار گفت: سیستان و بلوچستان دارای پتانسیل و ظرفیت بی نظیر در خصوص ورزش های آبی و ساحلی است.

به گزارش آرانیوز، عمر بلوچ در شورای توسعه ورزش این شهرستان افزود: چابهار در قسمت آب های آزاد و سواحل، ظرفیت هایی دارد که در ایران ناب است و نمی توان در نقطه دیگری مانند این ظرفیت ها یافت.

وی بیان کرد: طی سال های اخیر با معرفی استان به عنوان مقصد جدید گردشگری این ظرفیت ها نیز بیشتر مورد توجه قرار گرفت و برای بهره بردن از آن برنامه های متعددی هدف گذاری شد.

وی اظهار کرد: در منطقه رمین چابهار شرایط آب‌های آزاد به گونه ای است که موجی های ایجاد شده امکان موج‌سواری را فراهم می کند، در حالی که این ظرفیت در هیچ نقطه دیگری از ایران وجود ندارد به همین دلیل اولین سایت موج سواری کشور در رمین ایجاد و حتی دو دوره آموزشی بانوان و آقایان با حضور مربیانی از آمریکای جنوبی برگزار شد که مورد استقبال بسیاری قرار گرفت.

رئیس اداره ورزش و جوانان چابهار خاطرنشان کرد: برخلاف رشته های آبی برای رشته های ساحلی اقدام های موثرتری در چابهار انجام شد و حضور تیم فوتبال ساحلی چابهار در لیگ برتر ایران را می توان حاصل این اقدام ها دانست.

بلوچ گفت: موفقیت‌های اخیر ساحلی بازان چابهار نشان داد این منطقه در رشته های ساحلی ظرفیت های فراوانی دارد اما شکوفایی این ظرفیت ها نیاز به حمایت دارد، بنابراین باید حامیان مالی وارد گود شوند و دستگاه های دیگر هم کمک کنند تا حداقل هزینه‌های اعزام ورزشکاران به رقابت های ورزشی تامین شود.

به گفته وی، توسعه ورزش های ساحلی سبب شده است تا استان هایی که از سواحل دور هستند در فضاهای ورزشی و آموزشی خود زیرساخت های ورزش ساحلی ایجاد کنند و با این اقدام توانسته اند درخشش قابل توجهی در این رشته ها داشته باشند، از این رو یکی از برنامه‌های اداره، افزایش زیر ساخت های ورزشی ساحلی حتی در محلات است که این امر تعامل دیگر دستگاه ها را می طلبد اما در کنار آن یکی از مهم‌ترین طرح های حوزه ورزش ساحلی در چابهار را می توان ایجاد سایت کبدی ساحلی دانست که پیگیری‌های آن انجام شد و برنامه هایی مد نظر است.

رئیس اداره ورزش و جوانان چابهار ادامه داد: این شهرستان در شنا ظرفیت ها و قابلیت هایی دارد که می توان آن را ناب‌ترین در کشور دانست و تربیت آن ها نیاز به حضور در رقابت های ورزشکی حداقل داخلی دارد اما برای ورزش شنا در این شهرستان، هیئت استان برنامه ریزی مناسبی نداشته و نتوانسته است برای شکوفایی این استعدادها گامی بردارد.


انتهای پیام/9601

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار