کد خبر: ۳۱۷۵۸
تاریخ انتشار: ۱۶ دی ۱۳۹۶ - ۱۸:۰۸
مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان یزد تاکید کرد:
مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان یزد با اشاره به حوادث ناشی از تصادف اتوبوس حامل کارگران واحدهای صنعتی و معدنی که منجر به فوت شده‌اند، گفت: با توجه به صیانت از نیروی کار و جامعه کارگری که وظیفه ذاتی این دستگاه اجرایی بوده و در راستای اجرای فصل هشتم قانون کار به ویژه ماده 152 آن مبنی بر این که صاحب کار را مکلف به در اختیار گذاشتن «وسیله نقلیه مناسب» برای ایاب و ذهاب کارکنان خود می‌کند، ساز و کارهایی اتخاذ شده است .
به گزارش آرانیوز، «محمدحسین ریاحی» در دیدار با رییس سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری یزد، اظهار کرد: حوادث رانندگی و تلفات ناشی از آن به عنوان یک معضل اجتماعی، همه ساله جان افراد زیادی را گرفته و خسارات مالی هنگفتی را نیز به جامعه وارد می‌کند . 

وی با اشاره به ناهمگون بودن رشد فزاینده تولید وسایل نقلیه با توسعه کمی و کیفی جاده‌های مواصلاتی برون و درون شهری، افزود: خسارات مالی وارده در این حوزه، علاوه بر این مسئله به دلیل پایین بودن مهارت و سهل‌انگاری در رعایت اصول صحیح رانندگی و سایر عوامل، بسیار بالاتر از متوسط جهانی است . 

وی ادامه داد: امروزه مرگ و میر ناشی از تصادفات رانندگی، پس از بیماری‌های قلبی و عروقی دومین علت مرگ و میر در کشور است . 

ریاحی با تاکید بر ضرورت توجه کارفرمایان به رفت و برگشت کارکنان، گفت: در صورت بی‌توجهی به این موضوع، برای متخلفینف ماده 173 قانون کار اعمال شود که از وظایف حوزه روابط کار این اداره کل است.

وی در ادامه به رصد خلاء‌های موجود و رفع چالش‌های ایجاد شده در مسیر ارائه این خدمات به جامعه کارگری اشاره و تصریح کرد: لازم است تا زیرساخت‌های مربوطه به منظور رفع نواقص و موانع فراهم و اقدامات کارآمد و فوری به منظور تحقق هر چه بهتر قانون صورت پذیرد . 

این مسئول به همکاری معاونت فرهنگی و اجتماعی این اداره کل با معاونت اجتماعی راهنمایی و رانندگی اشاره کرد و افزود: این تعامل و تعریف قالب‌های مناسب بدین منظور می‌تواند زمینه‌ساز نظارت و کنترل بیشتر بر مسیرهای سرویس دهی در کارخانجات و شهرک‌های صنعتی، معاینه خودروها و رانندگان وسایل نقلیه عمومی حامل نیروی کار شود . 

وی در این رابطه خواستار تعامل سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری یزد به منظور رسیدن به اهداف مورد نظر در این مورد شد . 

لازم به ذکر است در پایان مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان در قالب لوح سپاس از تلاش های «محمدرضا شفیعی» تقدیر کرد و انتصاب وی به ریاست سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری یزد را تبریک گفت.

 
انتهای پیام/9601

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار