کد خبر: ۳۱۷۴۵
تاریخ انتشار: ۱۶ دی ۱۳۹۶ - ۱۷:۴۶
آقازاده خبر داد:
استاندار مرکزی گفت: اجرای توافقنامه طرح جایگزینی کمباین های فرسوده در دستور کار خواهد بود و مکاتبات لازم با دستگاه های ذیربط دولتی و کمیسیون مربوطه در مجلس دنبال خواهد شد تا از توقف تولید در این شرکت جلوگیری شود.
به گزارش آرنیوز، سیدعلی آقازاده در جریان بازدید از شرکت کمباین سازی ایران در اراک اظهار کرد: این شرکت تنها واحد صنعتی است که صنعت و کشاورزی را توامان پوشش می دهد و با وجود مشکلاتی که با آن مواجه بوده، برخی مباحث کارگری و مشکلات پرداخت حقوق که مبتلابه کارخانجات و صنایع استان است را ندارد.

وی با بیان اینکه این شرکت امسال به بهترین شکل ممکن سفارشات را عملیاتی کرده است افزود: این واحد در مقایسه با سال های گذشته بهترین تولید را در سال 96 داشته است.

آقازاده با اشاره به اینکه مشکلات اقتصادی همچنان در این شرکت وجود دارد افزود: اجرای توافقنامه طرح جایگزینی کمباین های فرسوده در دستور کار خواهد بود و مکاتبات لازم با دستگاه های ذیربط دولتی و کمیسیون مربوطه در مجلس دنبال خواهد شد تا از توقف تولید در این شرکت جلوگیری شود.

وی تصریح کرد: اجرای این طرح سرمایه ای 250 میلیون دلاری را برای کشور بهمراه خواهد داشت چراکه سالانه 880 هزار تن ریزش غلات در جریان برداشت محصول در کشور صورت می گیرد که ارزش این غلات هدر رفته معادل 8 سال تولید کمباین سازی است.

آقازاده به مطالبات شرکت از محل یارانه ها که باید رییس سازمان صنعت و معدن استان پیگیری کند اشاره کرد و افزود: اعطای تسهیلات لازم جهت افزایش تقاضا و سفارش توسط پست بانک، بانک کشاورزی و استانداری پیگیری می شود.

وی تاکید کرد: استان با تمام توان از این مهم حمایت می کند تا موفقیت های شرکت ادامه دار و تکمیل شود.

وی افزود: در بخش کارگری طی دو سال اخیر از 250 نفر کارگر بازخرید شده 155 نفر به کار بازگشته اند که موفقیت بزرگی است و باید برای بازگشت حدود 100 نفر باقیمانده و افزایش جذب نیرو تلاش شود.

آقازاده اظهار کرد: مفاد صورتجلسه این نشست در استانداری پیگیری می شود و ظرف دو تا سه هفته آتی جلسه بعدی برگزار خواهد شد تا بتوانیم تا پایان سال جاری نتایج مثبتی را شاهد باشیم.

به گزارش ایسنا، محمدرضا حاجی پور رییس صنعت و معدن استان مرکزی نیز گفت: در سال 94 کمباین سازی ایران با بحرانی مواجه شد که استان را درگیر خود کرد.

وی با بیان اینکه این شرکت در مسیر به صفر رساندن ضایعات حرکت می کند و در حال حاضر با سه درصد ضایعات مشغول فعالیت است افزود: طرح جایگزینی کمباین های فرسوده در برنامه ششم توسعه مطرح خواهد بود و لازم است که به صورت سالانه برای تولید کمباین در کشور اعلام نیاز شود تا این شرکت بتواند براین اساس جهت تولید برنامه ریزی کند.

وی تاکید کرد: مطالبات شرکت در دست پیگیری است اما باید شرایط مالی کشور را نیز مد نظر داشته باشیم.

بابایی مدیرکل جهاد کشاورزی استان مرکزی نیز گفت: در کشور خط اعتباری ویژه ای در نظر گرفته شده که سالانه 60 تا 70 میلیارد تومان از این خط اعتباری ویژه استان مرکزی است و در 4 سال اخیر این اعتبار به صورت 100 درصدی جذب شده است اما امسال تاکنون 30 درصد از 60 میلیارد تومان اعتبار یاد شده در استان جذب شده است.

انتهای پیام/9601

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار