کد خبر: ۳۱۷۴۲
تاریخ انتشار: ۱۶ دی ۱۳۹۶ - ۱۷:۳۷
مدیرعامل کمباین سازی ایران با بیان اینکه بواسطه استفاده از کمباین های فرسوده در کشور سالیانه 880 هزار تن غلات شامل گندم و جو به ارزش 1440 میلیارد ریال تلف می شود، افزود: با این رقم می توانیم 7950 کمباین تولید کنیم که در واقع معادل 8 سال کار برای کمباین سازی ایران است.
به گزارش آرانیوز، علی اصغر حمیدی فرد در جریان بازدید استاندار مرکزی از شرکت کمباین سازی ایران در اراک با بیان اینکه در راستای توسعه تولیدات و ادوات کشاورزی بخش کشاورزی باید مورد توجه قرار بگیرد، اظهار کرد: اجرای طرح جایگزینی کمباین های فرسوده، ساخت و تولید کمباین های نیمه سنگین، توسعه صادرات، بهبود و توسعه شبکه خدمات پس از فروش و تامین قطعات یدکی از جمله برنامه های پیش روی شرکت است.

وی افزود: در این راستا خواستار انعقاد توافقنامه اجرای طرح جایگزینی کمباین های فرسوده با تولیدکنندگان داخلی، تسریع و تسهیل در پرداخت تسهیلات به متقاضیان با هدف حفظ اشتغال، پرداخت مطالبات دولتی 2.4 میلیارد تومانی از سال 82 تا 85 و پرداخت تسهیلات سرمایه در گردش با نرخ پایین هستیم.

وی با بیان اینکه بواسطه استفاده از کمباین های فرسوده در کشور سالیانه 880 هزار تن غلات شامل گندم و جو تلف می شود، افزود: برای تولید این مقدار غلات یک میلیارد متر مکعب آب مصرف می شود و این میزان اتلاف محصول 1440 میلیارد ریال خسارت به کشاورزان وارد می کند که با این رقم می توانیم 7950 کمباین تولید کنیم که در واقع معادل 8 سال کار برای کمباین سازی ایران است.

وی افزود: طی 10 ماهه سال گذشته 320 دستگاه کمباین سفارش داشتیم که این رقم در سال جاری به 110 دستگاه رسیده است. از طرفی 70 درصد پیش پرداخت ها کاهش پیدا کرده که این مهم عملکرد شرکت را با چالش مواجه می کند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر 200 بویلر تولید شده داریم و خط تولید این محصول به دلیل عدم دریافت سفارش خوابیده است، گفت: خط تولید کمباین فعال است ولی تا یکماه دیگر بیشتر کشش ندارد، براین اساس خواهان در نظر گرفتن تسهیلات برای کشاورزان و افزایش قدرت خرید آنان هستیم.

به گفته وی، میزان سفارش کمباین در استان مرکزی طی سال گذشته 40 دستگاه و در سال جاری تنها سه دستگاه بوده است.

 
انتهای پیام/9601

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار