کد خبر: ۳۱۷۳۱
تاریخ انتشار: ۱۶ دی ۱۳۹۶ - ۱۷:۰۹
قائم مقام وزیر بهداشت:
قائم مقام وزیر بهداشت گفت: هر گونه دریافت و پرداخت خارج از صندوق بیمارستان ‎ ها ممنوع است.
به گزارش آرانیوز، دکتر ایرج حریرچی در بازدید سرزده از بیمارستان ‎ های شهرستان بروجرد، اظهار کرد: بیمارستان شهید چمران بروجرد بیش از ۵۰ سال قدمت دارد که وضعیت ساختمانی و فضای فیزیکی آن، چندان مناسب نیست.

وی ضمن تقدیر از خیرین سلامت به دلیل مشارکت در توسعه حوزه سلامت شهرستان بروجرد، افزود: خیرین، بخش ‎ های قلب، اورژانس و درمانگاه جدید بیمارستان امام خمینی(ره) را ساخته ‎ اند که باید از آنها تشکر کنیم.

حریرچی یادآور شد: دولت نیز در ساخت بیمارستان ۲۳۰ تختخوابی بروجرد، اقدامات مناسبی انجام داده و حدود ۵۰ تخت آن در دو بخش آماده شده و به مردم خدمات ارائه می ‎ دهد همچنین سی ‎ تی ‎ اسکن این بیمارستان در حال نصب و راه ‎ اندازی است و آگهی استخدام منتشر و حدود ۳۰۰ پرسنل برای این بیمارستان جذب می ‎ شوند.

سخنگوی وزارت بهداشت با بیان اینکه تعداد پزشکان، متخصصان و نیروهای بهداشتی و درمانی بومی بروجرد در سایر نقاط کشور زیاد است، اضافه کرد: باید برنامه ‎ ریزی ‎ های لازم را به گونه ‎ ای انجام دهیم که بیماری مردم بروجرد در شهرستان خودشان درمان شود و ارجاع بیماران به مرکز استان و سایر استان ‎ های کشور به حداقل ممکن برسد.

وی یکی از مشکلات بخش ‎ های اورژانس بیمارستان ‎ های بروجرد را کمبود پزشک عمومی دانست و خاطر نشان کرد: در این زمینه باید تمهیدات لازم در ستاد وزارت بهداشت اندیشیده شود تا بتوانیم علی ‎ رغم کمبود پزشک عمومی در سراسر کشور، این مشکل شهرستان بروجرد برطرف شود.

سخنگوی وزارت بهداشت در پایان با تاکید بر لزوم اجرای قانون در واحدهای بهداشتی و درمانی، یادآور شد: از نظر وزارت بهداشت، هرگونه دریافت و پرداخت خارج از صندوق بیمارستان ‎ ها، ممنوع و تخلف است و این تخلف برای بیمارستان ‎ های خصوصی، دولتی، تامین اجتماعی و نیروهای مسلح تفاوتی ندارد.


انتهای پیام/9601
نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار