کد خبر: ۳۱۷۱۴
تاریخ انتشار: ۱۶ دی ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۴
معاون امور اقتصادی استانداری کرمانشاه:
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری کرمانشاه گفت: کرمانشاه به کارخانه قند سوم و چهارم هم نیاز دارد.
به گزارش آرانیوز، رضا رحیمی در جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان که امروز (16 دی) برگزار شد، با اشاره به ظرفیت خوبی که  برای تولید چغندر در کرمانشاه وجود دارد، اظهار کرد: نباید اجازه بدهیم چغندر کشاورزان روی زمین بماند.

وی با بیان اینکه کرمانشاه ظرفیت بیشتری برای راه‌اندازی کارخانه‌های قند دارد، تصریح کرد: کرمانشاه می‌تواند در کنار کارخانه های قند بیستون و اسلام‌آباد، صاحب کارخانه قند سوم و چهارم هم بشود.

به گفته این مسئول، همچنین کارخانه قند اسلام آباد هم پتانسیل افزایش ظرفیت را دارد و باید مجوزهای لازم در این خصوص صادر شود.

رحیمی در ادامه به مشکل خرید چغندر از کشاورزان استان هم اشاره داشت و از کارخانه‌های قند استان خواست چغندر کشاورزان را به داخل کارخانه پذیرش و در آنجا دپو کنند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری کرمانشاه در ادامه از ظرفیت ایجاد یک ناحیه صنعتی در محدوده ابتدای جاده ماهیدشت هم یاد کرد که می‌توان صنایع قابل توجهی را در این منطقه جا داد.

وی تامین آب را یکی از مهمترین مشکلات این منطقه دانست که می‌توان از محل سهم صنعت آب سد گاوشان تخصیص آبی برای واحدهای این منطقه داشت.

در ادامه نعمت الله حقیقی رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه نیز با بیان اینکه مقرر شده 400 میلیارد تومان برای سرمایه ثابت و در گردش واحدهای صنعتی آسیب دیده در زلزله اخیر در نظر گرفته شود، گفت: برای برخی از واحدهای صنعتی توقع نادرست پیش آمده و انتظار کمک‌های بلاعوض دارند که ممکن نیست.

وی اظهار کرد: تا جایی‌که امکانات داشت کمک‌ها از جمله تسهیلات، تامین کانکس برای واحدهای آسیب دیده، ایجاد راه دسترسی برای معادن گیلانغرب، پرداخت تسهیلات و کمک بلاعوض برای اصناف آسیب دیده و ... در نظر گرفته شده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه به مشکلات چغندرکاران استان هم اشاره داشت و افزود: باید یک کارخانه قند دیگر در استان احداث کنیم.

حقیقی یکی از مشکلات دیگر را نیز عدم پرداخت مطالبات دو کارخانه قند کرمانشاه اعلام کرد که در مجموع حدود 40 میلیارد تومان است. 


انتهای پیام/9601
نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار