کد خبر: ۳۱۷۱۱
تاریخ انتشار: ۱۶ دی ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۱
قائم مقام سازمان صنعت، معدن و تجارت استان:
قائم مقام سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه با اشاره به ظرفیت 330 هزار تنی دو کارخانه قند کرمانشاه، گفت: این دو کارخانه امسال حدود 400 هزار تن چغندر از کشاورزان استان تحویل گرفته‌اند.
به گزارش آرانیوز، محسن رستمی در جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان کرمانشاه که امروز (16 دی) برگزار شد، اظهار کرد: دو کارخانه قند بیستون و اسلام آبادغرب اکنون در کرمانشاه فعالیت دارند که ظرفیت دریافت چغندر آنها به ترتیب دو هزار و هزار تن در روز است.

وی ادامه داد: در شرایطی که ظرفیت دریافت چغندر این دو واحد سالانه به حداکثر 330 هزار تن می‌رسد، امسال تاکنون حدود 400 هزار تن چغندر از کشاورزان استان تحویل گرفته‌اند.

معاون امور صنایع سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه از ظرفیت تولید 700 هزار تن چغندر قند در استان کرمانشاه یاد کرد و افزود: این دو واحد هر کاری که انجام بدهند نمی‌توانند تمام نیاز استان را پوشش دهند.

در ادامه غلامرضا کاظمی مدیرعامل کارخانه قند بیستون از جذب 257 هزار تن چغندر قند تاکنون در این کارخانه خبر داد که 243 هزار تن آن مصرف شده است.

وی میزان چغندر باقی مانده را 40  هزار تن اعلام کرد که با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته این میزان نیز تا پایان ماه جذب خواهد شد.

 کاظمی با اشاره به اینکه تاکنون 32 هزار تن شکر نیز در این واحد تولید شده، اظهار کرد: متاسفانه تاکنون موفق نشدیم شکر تولیدی را بفروشیم و این در حالی است که برای هزینه‌هایی از جمله حمل و نقل و ... به پول نیاز داریم.

مدیرعامل کارخانه قند بیستون از طلب 25 میلیارد تومانی این کارخانه از محل یارانه‌ها هم یاد کرد که اگر پرداخت شود، بخش قابل توجهی از مشکلات این واحد را حل خواهد کرد.

در ادامه علی بیوس مدیرعامل کارخانه قند اسلام آبادغرب نیز با بیان اینکه تعهدات خرید چغندر این کارخانه امسال 121 هزار تن بوده، گفت: با این وجود تاکنون 153 هزار تن چغندر از کشاورزان تحویل گرفتیم که بخشی از آن تعهد کارخانه قند اسلام آبادغرب نبوده است.

وی  از پرداخت حدود 60 درصد مطالبات کشاورزان هم یاد کرد.

بیوس در خصوص مشکل اصلی کارخانجات قند استان کرمانشاه یادآوری کرد: کارخانجات استان‌های دیگر مشکل ما هستند که وقتی چغندر کم است می‌آیند و چغندرهای ما را می‌برند، اما وقتی که چغندر زیاد باشد به تعهدات خود عمل نمی‌کنند.

مدیرعامل کارخانه قند اسلام آبادغرب از مطالبات 14 میلیارد تومانی این واحد هم خبر داد.

وی با بیان اینکه کارخانه قند اسلام آبادغرب آماده افزایش ظرفیت تا دو هزار تن در روز است، تاکید کرد: اگر مجوز بدهند این کار را تا سال آینده انجام خواهیم داد. 


انتهای پیام

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار