کد خبر: ۳۱۷۰۰
تاریخ انتشار: ۱۶ دی ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۸
رئیس انجمن سینمای جوانان قم:
رئیس انجمن سینمای جوانان قم با اشاره به مشکلاتی که استیجاری بودن ساختمان این انجمن به دنبال داشته است، گفت: ماه گذشته ساختمان انجمن به دلیل بدهی مالک به شهرداری پلمپ شد که البته با همکاری شورای شهر و شهردار منطقه مسئله حل شد اما لازم است مسؤولین استان هرچه زودتر فکری برای ساختمان انجمن‌های هنری قم کنند.
به گزارش آرانیوز، رضا ابوذر، عنوان کرد: جشنواره ملی عمار هشتمین دوره خود را در رشته های متعددی همچون پوستر، نماهنگ، فیلمنامه، فیلم کوتاه، مستند، مستند رادیویی و... برگزار کرد، که در این جشنواره فاطمه عليمرادي در بخش فیلمنامه نویسی  لوح افتخار بهترین فیلمنامه رو کسب نمود و رئیس‌عبداللهی فانوس بهترین مستند رادیویی رو از آ ن خود کرد.

رئیس انجمن سینمای جوانان قم افزود: جشنواره منطقه‌ای اروند در سه رشته فیلم کوتاه، فیلمنامه و عکس نیز توسط انجمن سینمای جوانان آبادان و با حضور ده استان برگزار شد که فاطمه اشعری از فیلمسازان سینمای جوانان قم موفق به کسب بهترین فیلمنامه شد.

ابوذر با بیان اینکه انجمن سینمای جوانان ایران یک ماهیت آموزشی دارد، ادامه داد: این انجمن هر ساله تعدادی از علاقه‌مندان به سینما و فیلمسازی را جذب نموده و در مدت هفت ماه آموزش میدهد؛ این انجمن بیش از سی سال فعالیت کرده و هزاران نفر را آموزش داده است که در اکثر مراکز، دفاتر مراجع عظام، صداوسیما، و موسسات مشغول به کار هستند.

وی با اشاره به استیجاری بودن مکان انجمن سینمای جوانان قم، گفت: متاسفانه هر چند سال یکبار مجبور به تغییر مکان هستیم، البته اگر شهرداری بدلیل تغییر کاربری پلمپ نکند که این اتفاق امسال افتاد و مالک ساختمان بدهی‌های تغییر کاربری رو نپرداخته بود که در نتیجه شهرداری درب یک مرکز فرهنگی را بجای کمک و یاری پلمپ نمود؛ البته با همکاری شورای شهر و شهردار منطقه چهار به سرعت بازگشایی شد؛ امیدوارم مسؤولین استان هرچه زودتر فکری برای ساختمان انجمن‌های هنری قم کنند.

*رویکرد علمی پژوهشی انجمن سینمای جوانان قم

رئیس انجمن سینمای جوانان قم اضافه کرد: امسال برنامه های انجمن بر پایه ی آموزش استوار بود که علاوه بر دوره فیلمسازی دو کارگاه آموزشی "کارگردانی" با ارائه مجید برزگر و "فیلمنامه تا اجرا" با ارائه خردمندان انجام شد؛ در روزهای نوزدهم و بیستم دی ماه نیز دو ورک‌شاپ فیلمنامه نویسی توسط "انسیه شاه حسینی" برگزار خواهد شد.

ابوذر اظهار داشت: پی گیر برگزاری نوزدهمین جشنواره فیلم و عکس استاني قم هستیم که اگر اعتبارات آن تامین شود امسال در اسفندماه برگزار خواهد شد.

وی با بیان اینکه مسئله آ موزش هنرجویان و حتی فارغ التحصیلان فیلمسازی از اهمیت زیادی برای مدیریت انجمن قم برخوردار است، عنوان کرد: قصد داریم با شیوه های مختلف آموزشی به ارتقای سطح علمی و پژوهشی هنرآموزان کمک کنیم لذا محوریت برنامه امسال آ موزش بوده است اما برای سال آینده علاوه بر آ موزش بدنبال حمایت از تولیدات حرفه ایی هستیم. 

رئیس انجمن سینمای جوانان قم در پایان عنوان کرد: وضع مالی مراکز سینمایی مناسب نیست لذا در تلاش برای جذب حامی هستیم و امیدواریم مراکز خصوصی و دولتی در این زمینه حمایت کنند. 


انتهای پیام/9601

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار