به گزارش آرانیوز، محمدحسن اسدی شنبه 16 دی در جمع خبرنگاران با اشاره به اهداف چشم انداز مدیریت شهری شیراز، افزود: در رویکرد توسعه محور، نیازمند تدوین یک نقشهی راه جدید جهت ارتقاء درآمدهای پایدار شهری هستیم؛ لذا پیش نیاز تحقق این موضوع بی شک، تغییر نگاه و ایجاد زیرساختهای مناسب در جایگاه حوزه درآمدی خواهد بود.
معاون مالی و اقتصادی شهرداری شیراز، موضوع برندسازی شهری را یکی از دیگر نیازهای مهم شهر شیراز و راهی برای دستیابی به مولفههای توسعه یافتگی شهری و به تبع آن ارتقاء درآمدهای پایدار دانست.
وی اعتقاد دارد که برندینگ شهری صرفا به مفهوم تجاری سازی نیست، بلکه میتواند اقتصاد شهر را در برابر هرگونه رکود اقتصادی بیمه کند.
اسدی تاکید دارد برند شهری میتواند جذب سرمایه گذار و گردشگر، کسب اعتبارات ویژه، اقتصاد پویا، رقابت پذیری، آوازهمندی، ارتقاء جایگاه ملی منطقهای، بازآفرینی و بهبود کیفیت زندگی، احساس تعلق و تقویت حس مکان محور و همچنین زیست پذیری مطلوب را در پی داشته باشد
وی گفت: بسیاری از پس زمینههای منفی که در کلانشهرهای کشورهای درحال توسعه وجود دارد و نوعی واکنش واگرا را برای جذب سرمایه بوجود آورده میتواند به واسطه کسب و بازشناسی برند شهر، کاهش یافته و به نوعی تمایل مثبت، برانگیزاننده و با آستانه های بالای رفاهی را به دنبال داشته باشد.
اسدی با تصریح اینکه شهرها تصاحب نقشهای منحصر به فرد در دنیا را دنبال میکنند،افزود: برندسازی شهر میتواند ضمن ظرفیت سازی به عنوان یک موتور محرک توسعه، برای جذب و تکثیر سرمایههای مکانی و مالی عمل کند؛ بی شک نمیتوان کلانشهری را تصور کرد که زمینهی تخصصی برای قدرت یابی ساختار اقتصادی و اجتماعی و نیز تمایل به جذب طیف گستردهای از منابع مالی و کسب وجوه اعتباری را دنبال نکند.
معاون مالی و اقتصادی شهرداری شیراز اعتقاد دارد که توسعه چنین استراتژی و نگاهی نیازمند داشتن تحلیل درستی از وضعیت موجود شهرها است؛ باید فرصتهای شهری را بررسی و بهترین راهبردها را برای رسیدن به اهداف انتخاب کرد.