کد خبر: ۳۱۶۲۹
تاریخ انتشار: ۱۴ دی ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۰
امروز نیازمند سردارانی چون حسن باقری هستیم که بگویند دیگراین نحوه جنگیدن به درد نمی خورد و ما باید جرأت نگاه کردن به میدانهای واقعی جنگ را داشته باشیم.
به گزارش آرانیوز، حجت الاسلام علی ثقفی در یادداشتی با عنوان" خرمشهرهای امروز چگونه آزاد خواهد شد؟ " نسبت به ادامه اشغال بخش هایی از عرصه فرهنگ، اقتصاد، سیاست و فضای مجازی به دست دشمن هشدار داد.


رهبرمعظم انقلاب اسلامی در سوم خرداد 95 در دانشگاه افسری امام حسین ع در باره ی خرمشهرهایی که در آینده در پیش داریم گفتند "خرّمشهرها در پیش است؛ نه در میدان جنگ نظامی، [بلکه] در یک میدانی که از جنگ نظامی سخت‌تر است. البتّه ویرانی‌های جنگ نظامی را ندارد؛ بعکس، آبادانی به دنبال دارد، امّا سختی‌اش بیشتر است. " ایشان در همان سخنرانی مصادیقی از عرصه فرهنگ، سیاست، اقتصاد و اجتماع را به عنوان مواردی که باید در آن برای آزادی خرمشهرها جهاد کرد مشخص نمودند.

خرمشهر در آن مقطع تاریخی ابتدا خونین شهر شد و بیک نماد اشغال مبدل شد، با یک جهاد نظامی آزاد و مجددا نام خرمشهر گرفت. در سال 95 برای برخی که نسبت به این تعبیر رهبری توجهی کردند- آنان که با وجود مسئولیتها و وظایفشان معمولا در این زمینه ها اساسا فکری نمی کنند به کنار- برایشان این سوال مطرح بود که مگر عرصه هایی از جامعه و حاکمیت نظام جمهوری اسلامی تحت اشغال دشمن است که نیاز به آزاد سازی آن باشد؟ و اساسا چه چیزی به خرمشهراشغالی تشبیه شده است؟

زمانی که نقش تلگرام در آشوبهای اخیر به چشم همه آمد و معلوم شد این شبکه در کشور ما نقشی فرا حاکمیتی ایفا می کند و زمانی که وزیر ارتباطات مانند یک مسئول پایین دست از آن جوانک یهودی صاحب شبکه تلگرام درخواست کرد که تنها فقط یک کانال تروریست پرور را تعطیل کند و او هم مانند یک مسئول مافوق، برخی قوانین و پروتکل های شبکه اش را به رخ آقای وزیر کشید و نیز زمانی که با وجود آشکار شدن نقش مخرب این شبکه در امنیت ملی کشور باز هم اعلام شد این شبکه موقتا نه برای همیشه تعطیل می شود و زمانی که این وزیر محترم به جای ابلاغ حاکمیتی و شرط گذاشتن برای رفع فیلتر اعلام کرد به زودی مجددا این شبکه فعال می شود و زمانی که معلوم شد حتی در زمان فیلتر شدن این شبکه بسیاری از کاربران با در اختیار داشتن انواع فیلتر شکنهای رنگارنگ به راحتی از سد فیلتر دولت گذشته اند و از قضا همین موضوع هم تبدیل به مضمونی دیگر برای شوخی و تفریح و تمسخر سیاست دولت و نظام شد، آری زمانی که همه ی این موارد پیش چشم همگان آشکار شد، آنگاه دیگرمعلوم گشت فضای مجازی ما در اشغال دشمن است و معلوم گشت یکی از آن خرمشهرهای اشغالی همین فضای مجازی است.

رهبری در آن سخنرانی گفتند آزاد سازی این خرمشهرها دشوارتر از خرمشهر سال 61 خواهد بود. اکنون می توان به حکمت این گفته بهتر پی برد. چرا که در خرمشهر 61 فقط شما بودید و دشمن و باید برای مقابله مستقیم با او به طراحی و سپس انجام عملیات می پرداختید اما امروز قبل از آنکه دست شما به معبرهای دیجیتالی آزاد سازی فکر و احساس مردم از اشغال دشمن برسد، موانعی سخت و صعب العبور به نام مجلس، قوه مجریه و قوه قضائیه در پیش رو دارید که هیچیک برای انقلاب راهکاری باز نمی کنند.

سال 59 سالی سخت برای مدافعان وطن اسلامی در مناطق اشغالی بود. پس از آنکه دستگاه جنگی دشمن بعثی در مقابل امکانات اندک اما ایمان عظیم و پولادین مدافعان حریم انقلاب و کشور از ارتشی و سپاهی و بسیجی و نیروهای مردمی پشت دروازهای اهواز و آبادان و شوش و دزفول و سرپل ذهاب و گیلان غرب متوقف شد، اینک زمان رفع اشغال فرا رسیده بود اما دو مانع بزرگ نیروهای بی تاب رهایی بخش را آزار می داد. اول نبود شیوه های کارآمد در میان نیروهای انقلابی و جهادی برای طراحی و عملیاتهای آزادسازی و دوم و مهمترافرادی در حاکمیت که اساسا اجازه ی ظهور و بروز این نیروها را در میدان نمی دادند و معتقد بودند جنگ را باید به مردان جنگیِ آشنا با فنون رزم متعارف در جهان با تکیه بر همان تجهیزات معمول در عرف جنگها سپرد و این افراد انقلابی و غیر حرفه ای و احساساتی که جز مزاحمت در مناطق جنگی کاری ندارند باید به شهرها بازگردند.

اما ناکامیهای پی در پی برای این تفکرسنتی و کهنه و حافظان آن موجب شد به آرامی عرصه جنگ و دفاع مردمی و اسلامی برای نیروهای انقلاب فراهم شود و از همان زمستان 59 رزمندگان اسلام توانستند افقهای جنگ رهایی بخش را بگشایند. به این ترتیب تفکر انقلابی رفته رفته به الگوی جنگ رهایی بخش مردمی و انقلاب دست یافت و پس از آن عملیاتهای بزرگ رفع حصر آبادان و فتح المبین تا آزاد سازی خرمشهر یکی پس از دیگری، کارآمدی خود را به رخ تئوریسینهای نظامی و دانشگاههای جنگ جهان کشید.در همین روزها گفته می شود کاری که تلگرام در این دوران انجام می دهد یک جنگ نیابتی است و سپس به دنبال آن سوال می شود در این جنگ نیابتی، سردار سلیمانی ما کیست؟

تا زمانی که معلوم نشود خرمشهرهای اشغالی کجاست و تا زمانی که معلوم نشود امروزموانع آزاد سازی این خرمشهرها چیست و تا زمانی که معلوم نشود اساسا ماهیت این جنگ رهاییبخش چیست، این خرمشهرهای اشغالی رها نخواهند شد. سرداران رهایبخش فرهنگ انقلاب اسلامی آن کسانی هستند که بدانند اصولا و لزوما راه آزاد سازی فضای مجازی از معبر مقابله ی سلبی با جنگ نرم نمی گذرد و بدانند باید دنبال راهی دیگر باشند. درست تر بگوییم برای آنکه عرصه ی هدایت و تبلیغ درست دینی که در آن منافع دنیای مردم و سعادت آخرت آنان را تضمین می کند به دست بیاید راه درست همانا تمکن انقلاب بر وسایل و ابزار ارتباطی جدید در کنار ابزار در کنار امکانات تعبیه شده در نهادهای دینی است. اما این تمکن فرهنگی جز با تمکن و بهره گیری از منابع اقتدار سیاسی امکان پذیر نخواهد بود. ماجرا در اقتصاد هم همین است. در اقتصاد هم خرمشهرهایی داریم که در اختیار انقلاب نیست. همچنانکه در بقیه ی عرصه های فرهنگ نیز وضع همین گونه است. این همان مسیری است که از کشف نقشه ی راه کلی انقلاب اسلامی تا ترسیم کالک های عملیاتِ آزادسازی آن هم با مجاهدتهای اندیشمندانه و تجربه های عملی در گرماگرم صحنه درگیری انقلاب اسلامی با نظام سلطه امتداد می یابد. همگان بدانند رسیدن به دروازه های فتح خرمشهرهای امروز با سلسله ی عملیاتهای پیشرونده میسر خواهد بود در حالیکه امروز بخش عظیمی از اهتمام و توجه طراحان و فرماندهان راهبردی این جنگ جدید معطوف به صحنه های پدافند و مقابله با حمله و آفند های دشمن به خاکریزها و سنگرها و استحکامات و مناطق و سرزمینهای در اختیار نظام اسلامی است.

امروز نیز نیازمند سردارانی چون حسن باقری هستیم که بگویند دیگراین نحوه جنگیدن به درد نمی خورد و ما باید جرأت نگاه کردن به میدانهای واقعی جنگ را داشته باشیم و راهبرد درست رهایی خرمشهرهای اشغالی را کشف کنیم. و عجیب آنکه امروز هم در زمستان شکست روشهای خو کرده با هنجارهای حاکم بر دانشگاههای ناکارآمد برای انقلاب اسلامی هستیم. زمستان خرمشهرهای اشغال شده فضای مجازی، فضای فرهنگ، فضای سیاست و فضای اقتصاد زمستان 96.

آنچه در اینجا گفته می شود طرح یک معما و سوال از یک مسئله ی کشف ناشده نیست. پاسخ این سوال با نگاه درست به آنچه در اسناد بالادستی انقلاب اسلامی یعنی بیانات امام راحل و امام حاضر انقلاب اسلامی و قانون اساسی آمده مشخص شده است. این راه از مسیر کسب تمکن سیاسی انقلابیون با تکیه بر اراده و خواست مردم می گذرد. اما مردم تا زمانی که ندانند دقیقا چه می خواهند و چطور باید خواسته شان را بدست آورند این اتفاق نخواهد افتاد.
برای روشن شدن بیشتر این موضوع به بیانات رهبری معظم انقلاب اسلامی در سوم و ششم خرداد سال 95 با دانشجویان دانشگاه افسری امام حسین ع و اعضای مجلس خبرگان مراجعه نمایید. این بیانات سر نخ خوبی برای یافتن نقشه ی راه انقلاب اسلامی برای آزاد سازی خرمشهرهای فرهنگ و اقتصاد و سیاست بدست خواهد داد.

این زمستان نیز با دستان پرتوان و تفکر انقلابی جوانانی که مانند دشتهای یخ زده آن روز در جنوب، در دشتهایی سرد اما پر التهاب بدنبال راههای درست جنگیدن و پیشرفتن به سوی اهداف انقلاب هستند به بهار رهایی عرصه های در اشغال مانده ی انقلاب منجر خواهد شد.

انتهای پیام/9612

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار