کد خبر: ۳۱۴۹۰
تاریخ انتشار: ۱۰ دی ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۰
ایلام-شهرستان دهلران یکی از قطب های مهم تولید کلزا در کشور به شمار می رود، طبق پیش بینی ها در این شهرستان بیش از هشت هزار تن کلزا برداشت می شود.

به گزارش آرانیوز،  دانه روغنی کلزا یکی از محصولات کشاورزی که در سال های اخیر کشاورزان دهلرانی در سطح وسیعی از اراضی خود اقدام به کاشت آن می کنند.

رضا الفتی یکی از کشاورزان دهلرانی گفت: سال گذشته در حدود چهار هکتار محصول کلزا کاشت کرده ام که با فراوانی محصول روبه رو شدم، امسال شش هکتار از اراضی زراعی خود را به سطح زیر کشت کلزا برده ام.

سهولت در کاشت، داشت و برداشت و سوددهی مناسب از جمله عواملی است که موجب روی آوردن کشاورزان کلزا کار به کشت این محصول شده است.

مهدی شکری یکی دیگر از کشاورزان دهلرانی در زمینه مزایای کشت کلزا گفت: کشت کلزا کشت باصرفه است که به آبیاری کمتری نیاز دارد قیمت خرید این محصول نیز دوبرابر محصول گندم است.

مشکلات فروش کلزاکاران

اما کلزا کاران دهلرانی هر ساله در موقع فروش محصول خود با مشکلاتی مواجه می شوند.

حسین اسدی از دیگر کشاورزان دهلرانی در زمینه مشکلات فروش این محصول  گفت: یکی از مشکلاتی که در موقع فروش این محصول با آن روبه رو هستیم مسئله تحویل کلزا است که در سال گذشته در این جهت با مشکلاتی روبه رو شدیم که مراکز خرید این محصول دیر شروع به تحویل گرفتن محصول کلزا از کشاورزان کردند.

کشت این محصول علاوه بر ایجاد تناوب زراعی در اشتغالزایی در منطقه نیز نقش مهمی ایفا می کند.

علی فتاحی یکی از کندوداران زنبور عسل در این منطقه گفت: در منطقه شهرستان دهلران کشت محصول کلزا با فراوانی است در زمینه کار زنبورداری الان بهترین فصل است که به این منطقه آمدیم. 

بیش از ۷۰ درصد دانه روغنی کلزا در شهرستان دهلران تولید می شود

عباس احمدی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان دهلران اظهار داشت: در سال زراعی جاری ۴۷۰۰ هکتار از اراضی زراعی این شهرستان به کشت کلزا اختصاص داده شده است که نسبت به سال زراعی گذشته افزایش ۱۰۰ درصدی این محصول را داریم.

وی افزود: همچنین بیش از ۷۰ درصد دانه روغنی کلزا استان ایلام در این شهرستان تولید می شود.

پیش بینی می شود که از این سطح زیر کشت بیش از هشت هزار تن دانه روغنی کلزا برداشت شود.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار