کد خبر: ۳۱۳۶۳
تاریخ انتشار: ۰۷ دی ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۸
نماینده همدان:
نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه به یک استان فناور و تولیدکننده ثروت از طریق فناوری نیاز داریم، اعلام کرد: همدان را باید به یکی از 6 قطب فناوری کشور تبدیل کنیم.
به گزارش آرانیوز، حمیدرضا حاجی بابایی پنجشنبه 7 دی در نخستین دورهمی یلدای فناوران استان همدان اظهار کرد: در سال 87 موضوع پارک علم و فناوری در مجلس مطرح شد و دانش بنیان کردن اقتصاد کشور و تولید ثروت از این طریق با ایجاد یک ردیف با عنوان پارک علم و فناوری  در مجلس پایه ریزی شد.

نماینده مردم همدان و فامنین در خانه ملت در سخنانی بیان کرد: به یک استان فناور و تولیدکننده ثروت از طریق فناوری نیاز داریم و این فرآیند از پارک علم و فناوری آغاز شده و برای انتقال به وضع مطلوب باید بهره وری را بالا ببریم.

حاجی بابایی دستیابی به بهره وری و اشتغالزایی را در گرو استفاده از افراد دانشمند دانست و گفت: رسیدن به رشد اقتصادی 2.8 درصدی مبتنی بر فناوری باید از طریق بهره وری از این دانش صورت گیرد.

وی وظیفه وزارت علوم در 5 سال آینده را بیان کرد و یادآور شد: وزارت علوم در 5 سال آینده باید به عنوان کاربست علم عمل کند و در راستای تبدیل علم به سود اقتصادی گام بردارد.

حاجی بابایی با اشاره به استانهای تهران، تبریز، مشهد، اصفهان و شیراز خاطرنشان کرد: همانگونه که در سال 87 در مجلس مصوب شده است استان همدان را باید به یکی از 6 قطب فناوری کشور تبدیل کنیم.

انتهای پیام/9601

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار