کد خبر: ۳۱۳۶۱
تاریخ انتشار: ۰۷ دی ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۴
استاندار هرمزگان:
نماينده عالي دولت در استان هرمزگان گفت: بنده علاقه‌مند به جا به جایی دور از منطق مدیران نیستم و به افرادی که موفق هستند اجازه خواهیم داد کار خود را ادامه دهند و باید افراد خوب و موفق در سيستم اداری را حفظ کنیم و اگر لازم بود برای بهبود وضعیت تغییرات مديريتي انجام شود.
به گزارش آرانیوز، فریدون همتی در گردهمایی فرمانداران و بخشداران استان هرمزگان كه با حضور معاون توسعه مديريت و منابع وزارت كشور برگزار شد، با بيان اينكه استانداری، فرمانداری‌ها و بخشداری‌ها نهادهایی هستند که اختیار نظارت، کنترل و هدایت هوشمندانه دستگاه‌ها را دارند تا سیاست‌های دولت برای تامین منافع مردم در استان اجرا شود، عنوان كرد: اعتقاد راسخ ما این است که به هر اندازه استانداری و فرمانداری‌ها مقتدر بوده و پیگیری و نظارت مطلوب داشته باشند، دستگاه‌هاي مختلف بهتر به وظايف خود عمل مي‌كنند و سياست‌ها اجرايي مي‌شود.

وي ادامه داد: مجموعه استانداری، فرمانداری‌ها و بخشداری‌ها نقش نمایندگی عالی دولت را در سطح استان ایفا مي‌کنند و به هر اندازه مدیران، کارشناسان و برنامه‌ریزان اين دستگاه‌ها جدی و فعال باشند، منجر به حرکت تمامی دستگاه‌های استان و همچنين فراهم شدن شرايط براي فعاليت بخش خصوصی خواهد شد.

استاندار هرمزگان افزود: اعتقاد دارم اگر ما به عنوان استانداری، فرمانداری‌ها و بخشداری‌ها خوب تدبیر و مدیریت کنیم و بر قوانین و ظرفیت‌ها تسلط کافی داشته باشیم، کمبودها به خوبی رفع خواهد شد.

همتي با اشاره به شرایط کشور و دولت دوازدهم، تصريح كرد: مردم با انداختن 42 میلیون رای در صندوق جمهوری اسلامی ایران انتخابات بی‌نظیري را رقم زدند و با 24 میلیون رای رئیس جمهور منتخب خود را برگزیدند و شرايط ادامه راه را برای دولت تدبیر و امید فراهم کردند.

وي گفت: مردم با امید به آینده به دکتر روحانی رای دادند و پایه این رای نيز خود مردم بوده‌اند و اين نشان مي‌دهد مردم پایه اصلی تصمیم‌گیری‌های کلان و تعیین چارچوب آینده کشور هستند.

نماينده عالي دولت در استان هرمزگان با بيان اينكه مردم مطالبات و خواسته‌هایی در حوزه‌های مختلف دارند، اظهار کرد: فرمانداران و بخشداران باید دیده‌بان خواسته‌ها و مطالبات مردم از دولت باشند و برای تحقق اين مطالبات در استان برنامه‌ریزی هوشمندانه داشته باشند تا مردم از انتخابی که داشته‌اند روز به روز خوشحال‌تر شوند.

همتي بيان کد: ما مسئول اجرایی کردن برنامه‌های رئیس جمهور و دولت تدبیر و امید و پاسخگویی به مطالبات مردم در استان هستیم و بايد در اين راستا تلاش كنيم.

وي در ادامه به برخي از خواسته‌هاي خود از فرمانداران و بخشداران اشاره كرد و افزود: یکی از مواردی که با آن مواجه هستیم مدیریت بحران است و هرمزگان یکی از استان‌هایی است که برای بحران‌ها و حوادث مختلف باید آمادگی داشته باشد تا خسارات جانی و مالی در مواقع بحرانی کاهش یابد.

استاندار هرمزگان با تاكيد بر اينكه همواره باید احتمال وقوع حوادث را در برنامه‌ریزی‌های خود لحاظ کنیم، خاطرنشان كرد: میزان آمادگی و شناخت پدیده‌ها و ظرفیت‌ها برای مقابله با حوادث خیلی مهم است و مانور آمادگی در برابر بحران نيز بايد در شهرستان‌ها برگزار شود و در هر روستا و بخش و شهرستان باید احصا شود چه میزان امکانات برای مواقع بحران نیاز است.

همتي گفت: در زمینه توسعه، نوسازی و عمران و سرمایه‌گذاری در سطح روستاها و شهرستان‌ها نيز فرمانداران و بخشداران باید بر تمامی واحدهای تولیدی نظارت و مسائل و مشکلات آنان را بررسی و رفع کنند.

وي اضافه كرد: جهت‌گیری دولت فعال کردن بخش تولید و ظرفیت‌های محلی است و فرمانداران باید برنامه توسعه برای شهرستان‌ها داشته باشند.

نماينده عالي دولت در استان هرمزگان ادامه داد: نزدیک به 900 میلیارد تومان در بخش‌های مختلف اعتبارات و تسهیلات ارزان قیمت براي سال جاري در هرمزگان در اختیار داریم که باید این منابع را به کار و تولید تبدیل کنیم.

همتي تاكيد كرد: فرمانداران و بخشداران باید ارتباطات مردمی خوبي داشته باشند و با گروه‌های فعال سیاسی و اجتماعی و اقتصادی گفت‌و‌گو کنند.

وي عنوان كرد: در این ماه‌ها حجم ورود گردشگر در هرمزگان افزایش خواهد یافت و مکان‌های تفریحی و گردشگری باید برای پذیرش مسافران آماده شود.

استاندار هرمزگان با اشاره به توجه دولت تدبير و اميد به رعايت حقوق شهروندي در جامعه، بيان کرد: تامین حقوق شهروندی از دورترین نقطه در یک روستا تا بزرگترین شهرهاي استان بر عهده ما به عنوان استاندار، فرماندار و بخشدار در هرمزگان است و باید نسبت به آن حساس باشیم.

همتي ادامه داد: همچنين فرمانداران و بخشداران باید شخصا پیگیر امور سرمایه‌گذاران باشند تا شاهد جذب سرمايه‌گذاران بسيار در شهرستان‌هاي مختلف باشيم.

وي گفت: بنده علاقه‌مند به جا به جایی دور از منطق مدیران نیستم و به افرادی که موفق هستند اجازه خواهیم داد کار خود را ادامه دهند و باید افراد خوب و موفق در سيستم اداری را حفظ کنیم و اگر لازم بود برای بهبود وضعیت تغییرات مديريتي انجام شود.

استاندار هرمزگان خاطرنشان كرد: در مجموع از فرمانداران و بخشداران انتظار مي‌رود مداخله مسئولانه و هوشمندانه در جهت برنامه‌ریزی دقیق و عالمانه و هدایت و نظارت دستگاه‌ها و منابع را داشته باشند.


انتهای پیام/9601
نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار