کد خبر: ۳۱۲۴۳
تاریخ انتشار: ۰۶ دی ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۳
نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه دیانت را در میدان عمل باید تعیین کرد،گفت: تفکر، بصیرت و تحمل اسلامی سرنوشت فرد را رقم می‌زند.
به گزارش آرانیوز، آیت الله سید علیرضا عبادی صبح امروز در دیدار با کارکنان بسیج ادارات خراسان جنوبی ضمن تبریک میلاد امام حسن عسکری اظهار داشت: خداوند در زندگی به همه افراد بصیرت داده است که یکی از آن بصیرت‌ها چشم سر است.

وی با بیان اینکه چشم سر سبب می‌شود انسان راه را از چاه جدا ببیند،افزود: خاصیت چشم سر داشتن این است که بدن فیزیکی ما را حفظ می‌کند.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: بصیرت در زندگی بسیار مهم است و همه ارزش‌های ما در گرو داشتن بصیرت است زیرا ما در زمانی واقع شده ایم که با زمان دیگر فرق دارد و از قبل هشدارهایی برای این زمان داده و تا زمانی که دوران آخر الزمان فرا رسد.

عبادی با بیان اینکه دین نگه داشتن کاری سخت و مشکل است، افزود: دین نگه داشتن از آتش در دست داشتن سخت تر خواهد بود زیرا شرایطی است که ممکن است فرد صبح دین دار اما شب بی دین باشد.

وی بیان داشت: همواره هشدارها برای زمان ما اعلام شده است و باید بتوانیم در این زمان دین خود را حفظ کنیم در این صورت جزو افرادی خواهیم بود که در زمان ظهور حضرت مهدی (عج) هستند.

امام جمعه شهرستان بیرجند با بیان اینکه دنیا مانند کف دست شده است و همه آنچه در دنیا است در خدا و هوا خلاصه می‌شود،گفت: به تعبیر دیگر همه آنچه در دنیا هست به راه دین و راه بی دینی خلاصه می‌شود.

عبادی افزود: راه استکبار و راه عدالت در راه دین است و الفاظ با هم فرق داشته اما ما باید با بصیرتمان درک کنیم که در این دنیا در کدام میدان بازی میک‌نیم و دیانت را باید در زمین بازی که هستیم تعیین کرد.

وی با بیان اینکه در میدانی که عمل می‌کنیم دیانت ما مشخص و دیانت در اسم و شناسنامه مشخص نمی‌شود، اظهار داشت: دیانت تنها اقامه نماز نبوده بلکه در زندگی داشتن اخلاق، گذشت، ایثار، بصیرت و دیانت است.

امام جمعه شهرستان بیرجند گفت: فروپاشی خانواده‌ها مصیبت بزرگی است که زن و مرد در زندگی گاهی حاضر نیستند گذشت نسبت به هم داشته باشند و هر کدام برای یکدیگر قیافه می‌گیرند.

عبادی افزود: امروز ما در موقعیت حساس هستیم زیرا در این دوره ممکن است افراد در هر موقعیتی که هستند چه در لباس و چه در قیافه سو استفاده کنند و تفکر، بصیرت و تحمل اسلامی سرنوشت فرد را رقم می‌زند.

وی با بیان اینکه بصیرت به تمام معنا این است که محیط را درک کرده و موضوعات و مسائل کوچک و بزرگ را به عنوان نتیجه گیری که به کجا می‌رسد مد نظر قرار دهیم، اظهار داشت: امروز در جهان همه مکتب‌های مادی به پوچی رسیده و تشنه حقیقت هستند.

عبادی افزود: دشمن در جامعه امروز از مسلمان داعش می‌سازد و ما با کمال بی بصیرتی خود تنها به فکر منافع خود هستیم و در جامعه ما مسئول خود نیستیم بلکه مسئول خود و  هر کسی که می‌توانیم روی او می‌توانیم تاثیر گذار باشیم هستیم.

وی بیان داشت: ما مسئول هر کسی که می‌توانیم بر او تاثیر بگذاریم هستیم، زیرا نباید بگذاریم سرنوشت فرزندان ما به دست ترامپ‌های زمانه بیفتد.

انتهای پیام/

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار