کد خبر: ۳۱۱۶۸
تاریخ انتشار: ۰۵ دی ۱۳۹۶ - ۱۷:۲۳
فرمانده یگان حفاظت سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری گفت: آتش‌سوزی در جنگل‌ها و مراتع کشور در سال جاری بیش از 50 درصد کاهش داشت.
به گزارش آرانیوز، سرهنگ "قاسم سبزعلی" ظهر امروز سه شنبه، پنجم دی ماه در جمع خبرنگاران پس از پایان مراسم تکریم و معارفه فرمانده سابق و جدید یگان حفاظت منابع طبیعی استان افزود: با اقدامات صورت گرفته که در حوزه پیشگیری و پیش‌بینی در سطح کشور انجام شد بیش از 50 درصد کاهش آتش‌سوزی‌ در سطح جنگل‌ها و مراتع را داشتیم که حرکت نوید بخش و اقدام خوبی بود.

وی با اشاره به اینکه متاسفانه در برخی از استان‌های کشور از جمله استان خوزستان با افزایش آتش سوزی جنگلها و مراتع مواجه بوده ایم، بیان کرد: امیدواریم بتوانیم در برنامه‌ریزی و هدف‌گذاری که انجام می‌دهیم طی سال آینده کاهش حریق را در این استان‌ها شاهد باشیم.

فرمانده یگان حفاظت سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری با اشاره به اینکه به صورت میانگین سالیانه در 15هزار هکتار از جنگل‌های کشور آتش سوزی رخ می دهد، خاطرنشان کرد: در حوزه زیرساخت ساختار تشکیلاتی یگان حفاظت را پیگیری کردیم که نزدیک به 70درصد پیگیری‌ها و تعاملات در سطح کلان و ملی انجام شده که یگان حفاظت ما دارای ساختار مناسب شود. 

سبزعلی تصریح کرد: با هماهنگی با وزارت دفاع، تفاهم‌نامه‌ای سه جانبه میان وزارت جهاد، وزارت دفاع و سازمان جنگل‌ها منعقد شد و بیش از 100میلیارد تومان اعتبار برای تامین و تجهیز یگان‌های حفاظت کشور در بحث ارتباط رادیویی، خودرو، تجهیزات انفرادی و تجهیزات اطفای حریق در نظر گرفته شد که اختصاص این اعتبار می‌تواند باعث هم‌افزایی در حوزه منابع طبیعی شود.

وی با اشاره به راه‌اندازی پایگاه اطفای حریق در استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: در اقصی نقاط کشور از جمله استان کهگیلویه و بویراحمد پایگاه‌های اطفای حریق ایجاد و راه‌اندازی می‌شود و اعتباراتی نیز در این خصوص پیش‌بینی شده است. برای پد هلی‌کوپتر پایگاه اطفای حریق در استان کهگیلویه و بویراحمد پیش‌بینی لازم را انجام می‌دهیم.


انتهای پیام/9601

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار