کد خبر: ۳۱۱۶۶
تاریخ انتشار: ۰۵ دی ۱۳۹۶ - ۱۷:۲۲
مشاور امور ایثارگران نهاد ریاست جمهوری:
مشاور امور ایثارگران نهاد ریاست جمهوری گفت: دولت تدبیر و امید به حوزه ایثارگری توجه ویژه دارد.
به گزارش آرانیوز، پرویز علیزاده در جلسه شورای ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت کهگیلویه و بویراحمد در یاسوج با بیان اینکه نهادینه کردن فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه ضروری است، افزود:نهادینه کردن فرهنگ ایثار و شهادت راه مقابله با بسیاری از معضلات در جامعه است . 

وی با اشاره به اهمیت اشتغال به خصوص در حوزه ایثارگری بیان کرد: دولت تدبیر و امید به این موضوع توجه ویژه دارد و در تمام استخدام های انجام گرفته بر سهمیه جامعه ایثارگری تاکید داشت . 

مشاور امور ایثارگران نهاد ریاست جمهوری خاطرنشان کرد: دولت در این استخدام ها سهم ۲۵ درصدی جامعه ایثارگری را مورد توجه قرار داده است . 

علیزاده با اشاره به استخدامهای انجام شده در پنج سال گذشته تصریح کرد: در این مدت استخدامی انجام نگرفته است و در صورت استخدام نیز سهمیه ایثارگران همواره مورد توجه قرار می گیرد . 

وی با اشاره به استخدام ۵۰۰ هزار نفری در دولت دهم ادامه داد: از این مجموع تنها ۵۲ هزار نفر در حوزه ایثارگران استخدام شده که با توجه به این آمار تحقق درصد قانونی استخدام در حوزه ایثارگران رانجام نگرفته و این تعداد کمتر از تعداد قانونی است.

همچنین علی محمد احمدی، استاندار کهگیلویه و بویراحمد نیز در این نشست گفت: اشتغالزایی برای جامعه ایثارگری و تحقق سهمیه و ظرفیت اعلام شده در قانون مورد تاکید است.

وی افزود: اشتغال جامعه ایثارگری مورد تاکید است، اما هدفگذاری انجام شده کوچک سازی دولت را ضروری می داند و توانمند سازی خانواده شهدا تنها با کارمند سازی میسر نمی شود و می توان از ظرفیت های دیگر در کنار لحاظ سهمیه قانونی این جامعه برای اشتغال استفاده کرد. 

احمدی بیان کرد: نگاه ما این است که آنچه قانون در شوراهای فرا بخشی احصا کرده است را به دقت بررسی و با شناسایی وظایف دستگاه ها، اقدامات هر دستگاهی را رصد کنیم. 

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت تصریح کرد: این شورا برای ما از جایگاه ویژه برخوردار است و از ظرفیت استان برای تحقق مصوبات در راستای نهادینه سازی فرهنگ ایثار و شهادت استفاده می کنیم. 

احمدی به تاکید امام خمینی(ره) و رهبر معظم  انقلاب بر ترویج فرهنگ ایثار و شهادت اشاره کرد و تاکید کرد: امروز عزت، جایگاه و امنیت کشور به برکت خون شهداست. 

وی ادامه داد: استان ما به نسبت جمعیت، جامعه ایثارگری قابل توجهی دارد که این مهم نشان از وجود فرهنگ و روحیه بالای ایثار و شهادت در میان مردم است . 

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه در اعتبارات پژوهشی، ترویج فرهنگ ایثار و شهادت مورد تاکید است، عنوان کرد: وقتی آیین نامه اجرایی ابلاغ شد، در بودجه ۹۷روی اعتبارات پژوهشی استان و سهم بنیاد شهید نیز حساسیت لازم اعمال می شود و تلاش می کنیم قانون را به نحو احسن اجرا کنیم . 

احمدی با اشاره به مستند سازی در حوزه خانواده معظم شهدا اضافه کرد: مستند سازی در حوزه دفاع مقدس با هدفگذاری و خروجی مناسب ضروری است و کمک به تحقق این حوزه  مورد تاکید است. 

منصور موسوی، مدیرکل بنیاد شهید کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت: استخدام ۱۰۰نفر از فرزندان شهدا در استان محقق خواهد شد. 

وی افزود: این افراد به صورت کارورز در حال کار بودند و استاندار دستور استخدام آنها را صادر کرده است . 

موسوی با اشاره به حوزه مستند سازی دفاع مقدس بیان کرد:1150نفر از والدین شهدا استان در قید حیات هستند و مستند سازی و ضبط اطلاعات ۴۳۵ نفر از آنها تاکنون انجام شده است . 

مدیرکل بنیاد شهید کهگیلویه و بویراحمد از هدفگذاری برای تکمیل اطلاعت ۷۱۵ نفر باقیمانده تا پایان سال خبر داد و اضافه کرد: باید ایثار و ایثارگری بخشی از مطالبات عمومی باشد. ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در میان جوانان ضروری است و گفتمان غالب ما نیز باید در حوزه ایثارگری باشد.


انتهای پیام/9601
 
 

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار