کد خبر: ۳۰۴۷۳
تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۰
نمایشگاه حمل‌و نقل و صنایع وابسته در حالی اولین روز خود را پشت سر گذاشت که جای خالی مسئولان اصلی خرید هواپیماهای آمریکایی احساس شد. رییس سازمان هواپیمایی نیز گفت: مفاد قراردادهای خرید هواپیما را افشا نمی‌کنیم حتی اگر آمریکایی‌ها این کار را انجام دهند.
به گزارش آرانیوز، دیروز نمایشگاه حمل‌ونقل و صنایع وابسته آغاز به کار کرد؛‌ قرار بود ساعت 10 صبح با حضور وزیر راه و شهرسازی نمایشگاه مذکور رسماً افتتاح شود،‌ اما با وجود اعلام روابط عمومی وزارت راه و شهرسازی و اطلاع‌رسانی‌های پیاپی فکسی و پیامکی آخوندی با بیش از یک ساعت تأخیر در مصلای امام خمینی(ره) حاضر شد. این تأخیر باعث شد تا وزیر راه و شهرسازی بدون حضور در جمع خبرنگاران مستقیماً به بازدید از نمایشگاه و غرفه‌های مختلف بپردازد.

پس از چند ساعت گشت‌وگذار در نمایشگاه، وزیر راه و شهرسازی دقایقی کوتاه  به‌میان خبرنگاران آمد و از بدهی 10 هزار میلیارد تومانی به پیمانکاران گفت و پاسخ پرسش‌های متعدد خبرنگاران در رابطه با حمل‌ونقل هوایی را نداد.

از حدود 10 روز پیش روابط عمومی وزارت راه و شهرسازی درباره نشست‌های خبری معاونان وزیر و مدیران وزارت راه و شهرسازی اطلاع‌رسانی کرده بود، بر این اساس طبق فکسی که وزارت راه به رسانه‌ها ارسال کرده بود قرار بود ساعت 13 نشست معاون وزیر راه و شهرسازی (رییس سازمان هواپیمایی کشوری)، قائم‌مقام وزیر راه و شهرسازی در امور بین‌الملل،‌ مدیرعامل هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران و مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران برگزار شود.

اما در نهایت نشست مذکور بدون حضور فخریه کاشان قائم‌مقام آخوندی و فرد شماره یک قراردادهای خرید هواپیما، فرزانه شرفبافی مدیرعامل ایران‌ایر و مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها برگزار شد. پیگیری خبرنگار تسنیم در خصوص عدم حضور مدیران مذکور به اینجا رسید که فخریه کاشان اعلام کرده آمادگی حضور در نشست خبری را ندارد و مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها نیز به‌دلیلی خاص حضور نیافته است. در این بین عدم حضور شرفبافی بیش از سایرین عجیب به‌نظر می‌رسد.

هفته گذشته سرپرست روابط عمومی ایران‌ایر در جمع خبرنگاران تأکید کرد مدیرعامل ایران‌ایر در  نشست خبری نمایشگاه حمل‌ونقل و صنایع وابسته حضور می‌یابد و در این رابطه به خبرنگاران اطمینان داد. شاید اتفاقاتی در خصوص خرید هواپیما روی داده که وی از بیان آنها بیم دارد.

البته مدیرعامل هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران ظهر دیروز  سری به نمایشگاه زد و در حضوری بسیار کوتاه از تأمین فاینانس خرید هواپیما توسط ایرباس خبر داد.

حاشیه دیگر نمایشگاه حمل‌ونقل اظهارات رییس سازمان هواپیمایی کشوری بود. عابدزاده بعدازظهر دیروز در نشست خبری تأکید کرد: مفاد قراردادهای خرید هواپیما را افشا نمی‌کنیم، چون به قانون پایبندیم و آمریکایی‌ها شاید به‌دلیل این‌که به چیزی پایبند نیستند بخواهند مفاد قراردادها را افشا کنند، ولی ما این کار را انجام نمی‌دهیم.

وی همچنین اعلام کرد برای ایجاد شرکتی در دل ایران‌ایر جهت  مدیریت هواپیماهای جدید سازمان هواپیمایی کشوری مجوزی صادر نکرده است.

انتهای پیام/9612

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار