کد خبر: ۲۹۷۵۷
تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۸
وزیر اقتصاد:
مسعود کرباسیان گفت: بر اساس تأکید رئیس جمهور، بانکها باید دارایی های مازاد خود اعم از املاک، سرقفلی و شرکت ها را واگذار کنند و این تکلیف قانونی است.
به گزارش آرانیوز (اختصاصی حوزه تهران) کرباسیان با اشاره به اقداماتی که پس از دستور رئیس جمهور درباره فروش دارایی های مازاد بانکها انجام شد، گفت: بانکها در این باره برنامه ریزی و گزارش عملکرد ارائه کردند.

 وی افزود: در یکسال اخیر بر مبنای آمار ارائه شده از سوی بانکها در زمینه فروش اموال و دارایی های آنها، تا کنون 15 هزار میلیارد تومان از این طریق منابع حاصل شده است که البته به نسبت حجمی که وجود دارد رقم مناسبی نیست.

 کرباسیان با بیان اینکه کمیته ای متشکل از حسابرس، وزارت اقتصاد و بانک مرکزی برای این منظور تشکیل شده است، افزود: بانک های ملی، تجارت و سپه گزارش خود را در زمینه فروش اموال مازاد خود ارائه کردند و بقیه بانکها هم در حال اقدام هستند.

 وزیر امور اقتصادی و دارایی با اشاره به اینکه کاهش سود تسهیلات در دستور کار شورای پول و اعتبار است، گفت: سود تسهیلات بازار بانکی بنا بر اعلام بانک مرکزی به 18 و نیم درصد کاهش یافت در حالی که این رقم پیش از این به 30 درصد هم رسیده بود.

 کرباسیان با اشاره به اینکه قانون اصلاح نظام بانکی اوایل شهریور امسال به مجلس تقدیم شد، افزود: همزمان دو طرح در مجلس شورای اسلامی در دستور کار قرار دارد.

 وی درباره افزایش نرخ دلار با بیان اینکه بانک مرکزی نرخ رشد سالیانه ارز را هشت و نیم درصد اعلام کرده بود، گفت: معمولا در دو ماه پایانی سال میلادی، جهش قیمتی داریم اما برآورد این است که پس از دی، قیمت ارز شیب نزولی را طی کند و در عمل، مدیریت نرخ ارز در حال انجام است.

 کرباسیان با اشاره به اینکه وزیر امور اقتصادی و دارایی حافظ پول ملی کشور است، تاکید کرد: دولت اصلاً در پی افزایش نرخ ارز نیست و بر ارز مدیریت خواهیم داشت.

انتهای پیام/9601


نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار