کد خبر: ۲۹۷۵۰
تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۶
رضا ضراب در جدیدترین اظهارات خود در دادگاهی در آمریکا گفت مبالغ هنگفتی از بابت دور زدن تحریم های آمریکا علیه ایران به جیب زده است.
به گزارش آرانیوز به نقل از نیویورک تایمز، رضا ضراب، شاهد دولت آمریکا در جلسه محاکمه یک بانکدار ترک به اتهام دور زدن تحریم های امریکا علیه ایران در جدیدترین اظهارات خود مدعی شد که مبالغ هنگفتی از بابت دور زدن تحریم های آمریکا علیه ایران به جیب زده است.

ضراب که نقش اصلی در دور زدن تحریم های آمریکا علیه ایران ایفا کرده در دادگاه گفت: «رقم دقیق را به یاد ندارم اما ممکن است 100 میلیون دلار باشد... شاید هم بیش از آن. شاید 150 میلیون دلار.»

ضراب روز سه شنبه برای پنجمین روز در جایگاه شاهد دادگاه فدرال در منهتن حضور یافت. در این دادگاه مهمت هاکان آتیلا، بانکدار ترک به عنوان متهم حضور دارد و وکلای وی تقاضای تحقیق متقابل از ضراب را مطرح کرده اند.

ضراب در دادگاه همچنین شهادت داد که وی ده ها میلیون دلار رشوه به ظفر چالایان، وزیر اقتصاد وقت ترکیه پرداخت کرده است.

ضراب که یک شهروند ایرانی-ترک متمول است در سال 2016 در جریان یک سفر تفریحی خانوادگی به آمریکا بازداشت شد. وی هفته گذشته مدعی شده بود که رجب طیب اردوغان، نخست وزیر وقت و رئیس جمهور فعلی ترکیه شخصا دستور داده که دو بانک ترک مجاز به مشارکت در طرح دور زدن تحریم های آمریکا علیه ایران هستند.

ضراب اخیرا با انتشار نواری ویدئویی گفته است اظهارات و افشاگری هایش علیه مقامات سابق و فعلی دولت ترکیه در مورد همکاری برای دور زدن تحریم های ایران به درخواست مقامات آمریکایی و تحت فشار آن ها بوده است.

انتهای پیام/9601

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار