کد خبر: ۲۹۱۰۷
تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۳۹۶ - ۰۱:۲۴
مدیرکل تحقیقات و فن آوری و ارتباط با صنعت شرکت مهندسی آبفا کشور بابیان اینکه نگاه وزیر نیرو به پیشبرد علمی صنعت آب و برق در وزارت متبوعش نگاهی عالمانه است یادآور شد: آنچه که برنامه های اردکانیان را از برنامه های همتایان خود در دولت های گذشته متمایز می سازد رویکرد علمی و دانش بنیان آن است امری که تحت تاثیر سالها تجربه ارزنده وی در سطوح جهانی و ملی است.
به گزارش آرانیوز، دکتر احمد سیاحی اظهار امیدواری کرد: این نگاه جامع وزیر با هم افزایی سایر متولیان در وزارت نیرو در همه لایه های این وزارتخانه رخنه کند تا شاهد بهبود و اصلاح رفتارها در تولید و مصرف انرژی در کشور باشیم.

وی با اشاره به برنامه های دکتر اردکانی در افق سال ۱۴۰۰ خاطرنشان کرد: شاه بیت و نقطه مشترک این برنامه ها پایداری تولید و مصرف انرژی از یکسو و حفظ محیط زیست از سوی دیگر است.

وی افزود: یکی دیگر از برنامه های فوق العاده ارزشمند وی که در صورت عملیاتی شدن می تواند به چالش آب در کشور خاتمه دهد ارتقای حکمرانی و بهره وری آب از طریق استقرار مدیریت بهم پیوسته منابع آب مبتنی بر مدیریت تقاضا در سطح ملی،حوضه های آبریز و محلی است.

وی دیدگاه  اردکانیان مبنی بر لحاظ نمودن نظرات همه ذینفعان در تصمیم گیریهای حوزه آب را ستود و اظهار داشت: شاید در کنار مسائل فنی یکی از دلایل عدم توفیق برخی طرحهای کلان در حوزه آب در کشور عدم توجه به منافع و خواسته های جوامع محلی و صاحبنظران است لذا به نظر می رسد با برداشتن این گام بتوان رویکرد اشتباه گذشته را اصلاح کرد.
نظرشما
پربازدیدها