کد خبر: ۲۹۰۸۶
تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۰
نماینده مردم اهواز در مجلس گفت: عملکرد سازمان آب و برق در رأس ضعف های وزارت نیرو در خوزستان است.
به گزارش آرانیوز، علی ساری، درخصوص ماحصل نشست مجمع نمایندگان استان خوزستان که با حضور اردکانیان وزیر نیرو در محل سالن اجتماعات شهید رجائی استانداری برگزار شد در جمع خبرنگاران اظهار کرد: مقررشد، وزیر نیرو تمام مسائل مطرح شده از سوی نمایندگان استان که نزدیک به 42 بند است، و تخصیص آب یکی از مهم ترین موارد آن بود، را بررسی و طی دو هفته آینده پاسخ دقیق را در این خصوص ارسال کند.

وی با بیان اینکه رویکرد آقای اردکانیان به بحث تخصیص آب مثبت بود تصریح کرد: اما در خصوص تخصیص آب به فاز دوم طرح 550 هزار هکتاری به دلیل آن که هنوز نمی تواند با دقت و اشراف تمام جمع بندی کند، برای ارائه پاسخ دقیق و مکتوب دو هفته وقت خواست.

نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی توضیح داد: بحث هایی بین وزارت خانه ای نیرو و جهاد کشاورزی وجود داشته و برخی تعهدات بوده که وزارت نیرو به آن عمل نکرده است.

ساری افزود: اما وزیر عنوان کرده که تا جای ممکن به بحث تخصیص آب به عنوان یک مسئله فردی نگاه نمی کند، به همین دلیل خواست تا با جمع بندی همه 42 بند ارائه شده، در یک زمان دو هفته ای به آن ها پاسخ دهد.

ساری عنوان کرد: با توج به مشخصاتی که در اردکانیان وزیر نیرو وجود دارد، در جاهای مختلف شیوه عملکرد وی را با رویکردی مثبت می بینم.

وی با بیان این‌که عملکرد مجموعه وزارت نیرو در خوزستان نیز از مباحث دیگر جلسه بود، یاد آور شد:رفع مشکل سیستم مدیریتی سازمان آب و برق خوزستان از مهم‌ترین خواسته مطرح شده است، زیرا این سیستم به هیچ وجه پاسخگوی مردم نیست.

ساری تشریح کرد: یکی از موارد لایروبی رودخانه کارون است،که علی رغم تمام تعهدات و اعتبارات هنوز به سرانجام نرسیده است، و عملا اقدام خاصی صورت نگرفته است.

وی گفت: ما از وزیر نیرو سوال کردیم که چرا دستگاه لایروبی در کارون به یک نمایشگاه تبدیل شده است و هدف تنها نمایشی است؟

ساری ادامه داد: ازسوی دیگر سازمان آب و برق خوزستان ظلم گسترده به کشاورزان وارد می‌کند، هم در اختصاص حق‌آبه و هم فروش حق‌آبه کشاورزان عدالت و قانون رعایت نمی‌شود، بهای فروش در برخی شهرستان‌ها آنچنان ارزان است اما در پایین دست هم رودخانه بها چندین برابر می‌شود.

وی تاکید کرد: احداث کانال‌های ML و MR در حمیدیه از تعهدات سازمان آب و برق خوزستان است که تاکنون این احداث نشده است، در صورتی که اگر این کانال‌ها ایجاد شود، اراضی بسیاری احیاء خواهد شد؛ ما اعتقاد داریم که سازمان آب و برق خوزستان رویکردی ضد محیط زیستی دارد.

نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: ضعف‌هایی در عملکرد مجموعه وزارت نیرو در خوزستان و در راس آن‌ها سازمان آب و برق وجود دارد، که وزیر نیرو در این خصوص باید ورود جدی و عاجل داشته باشد.
مرجع/فارس
انتهای پیام
نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار