کد خبر: ۲۹۰۷۳
تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۲
معاون وزیر راه و شهرسازی از احداث دو کریدور اصلی در نوار ساحلی جنوب کشور و همچنین شمال به جنوب در غرب کشور خبر داد.


به گزارش آرانیوز،
«خیرالله خادمی» در حاشیه بازدید از مسیرهای منتهی به مرز شلمچه، جاده های آبادان و خرمشهر و روستاهای حاشیه این دو شهرستان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: نیازهای بخش جاده ای در جنوب و جنوب غربی کشور به خصوص در آبادان و خرمشهر بسیار زیاد است. با تدابیری که اندیشیده شده مقرر شده دو کریدور اصلی در این مناطع احداث شود.

 وی افزود: یکی از این کریدورها از نوار ساحلی جنوب کشور از مرز شلمچه تا آبادان و خرمشهر عبور می کند و از آنجا به سمت شرق می رود و در نهایت به بندر گواتر بالاتر از بندر چابهار وصل می شود.

 خادمی ادامه داد: این طرح به صورت چهارخطه اجرا می شود تا یک نوار بزرگراهی را برای کل کشور داشته باشیم که بخشی از آن در محدوده شهرهای آبادان و خرمشهر قرار دارد.

 وی با اشاره به بازدید از نوار کمربندی آبادان و خرمشهر گفت: دستورهای لازم برای فعال سازی نوار کمربندی مسیرهای این دو شهرستان صادر شده و همچنین برای مطالعه و احداث پل جدید روی کارون دستورهای لازم داده شد تا این مسیر را به صورت یک مسیر بزرگراهی ممتد در سراسر مسیر طراحی کنیم. اجرای این طرح نیز در دستور کار قرار دارد.

معاون وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: دومین کریدور، کریدور شمال به جنوب در غرب کشور است که مجددا از محدوده شهرهای آبادان و خرمشهر عبور می کند و پس از طی کردن این دو شهرستان به طرف اهواز و سپس به سمت استان لرستان و در نهایت به مرز بازرگان منتهی می شود که می تواند کریدور شمال به جنوب برای استفاده مناطق شمال غربی از بنادر جنوب غربی کشور باشد که اجرای این طرح را نیز در برنامه کاری قرار داده ایم.

 وی افزود: قسمتهای مختلف این طرح به طول حدود 1780 کیلومتر در حال اجرا است و بخشهای دیگر نیز در حال مطالعه است که امیدواریم این مطالعات را بتوانیم در محدوده استان خوزستان اجرایی کنیم و سرعت کار را افزایش دهیم.

 خادمی با اشاره به نیاز مردم منطقه اروند به جاده های درون شهری، عنوان کرد: در بحث جاده های درون شهری شهرستانهای آبادان و خرمشهر که از نیازهای مردم شریف این مناطق است، به سمت اروندکنار، قفاص و چوئبده بازدید انجام شد و امیدواریم با توجه به نیازهای منطقه بتوانیم برنامه ریزی انجام دهیم تا با بهسازی مسیر و مشارکت با شهرداریها در مناطقی که کنارگذر وجود ندارد، وضعیت بهتری نسبت به گذشته در جاده ها داشته باشیم.

 معاون وزیر راه و شهرسازی اظهار کرد: از مناطق روستایی اروندکنار و مسیرهای خرمشهر نیز بازدید به عمل آمد که نتایج این بازدیدها را جمع بندی خواهیم کرد و با تامین و ابلاغ اعتبارات در دو تا سه مرحله در سال جاری یا سال آینده، وضعیت مسیرهای روستایی که فاقد جاده هستند را ساماندهی کنیم تا نسبت به گذشته ارتقا وضعیت داشته باشند.

 وی ایجاد مسیرهای زیرساختی و جاده ای را عامل تثبیت پایداری در این منطقه دانست و افزود: امیدواریم با اجرا و ایجاد زیرساختهای مورد نیاز در این منطقه علاوه بر تثبیت پایداری، شاهد بازگشت مهاجرین این منطقه باشیم.

خادمی از افزایش اعتبارات این طرحها برای آبادان و خرمشهر و مناطق روستایی این منطقه خبر داد و گفت: این طرحها به صورت کریدوری و سرتاسری در پنج استان کشور اجرا می شوند  ولی سعی می شود برای قسمت هایی که در استان خوزستان اجرا می شوند با توجه به نیازهای بسیاری که در این مناطق وجود دارد، اعتبارات بیشتری در نظر گرفته شود تا با تزریق اعتبارات مناسب وضعیت این پروژه ها را به مرحله بهتری برسانیم.

 وی ادامه داد: در برنامه ای سه ساله می توان محدوده استان خوزستان را در نوار ساحلی خلیج فارس کریدور شمال به جنوب در غرب کشور به اجرا رساند.

 معاون وزیر راه و شهرسازی از مسیر شلمچه به خرمشهر و آبادان به عنوان پروژه کمربندی شمال شهرستانهای آبادان و خرمشهر نام برد و اظهار کرد: این پروژه از شلمچه آغاز و سپس از شمال خرمشهر عبور کرده و با گذر از شمال آبادان به جاده فعلی آبادان به سمت بندر امام خمینی(ره) اتصال پیدا می کند.

 وی افزود: این بزرگراه، بزرگراه مناسبی است که می تواند ترافیک را از درون شهر به خارج از شهر منتقل کند و تداخل ترافیکی سنگینی که در درون این دو شهر وجود دارد را از بین ببرد.

 مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل ‌و نقل کشور گفت: اگر به پروژه در حال اجرای این کمربندی سرعت بیشتری داده شود، می توان ترافیک سنگین را از درون شهرهای آبادان و خرمشهر جمع کرد و بدین ترتیب با تفکیک ترافیک، حوادث در این دو شهر کاهش خواهد یافت.

 وی تصریح کرد: این کمربندی با طول 33 کیلومتر به صورت بزرگراهی احداث خواهد شد که حدود پنج تقاطع غیرهمسطح در آن وجود دارد و دو تقاطع در مسیرهای آبی قرار دارد. در این مسیر پل بزرگی روی کارون احداث خواهد شد که در حال طراحی جدیدی برای این پل هستیم.

 معاون وزیر راه و شهرسازی افزود: این پروژه با اعتباری بالغ بر 200 میلیارد تومان اجرا خواهد شد که بخشهای جاده ای این پروژه آغاز شده و امیدواریم بخشی از طرحهای اصلی آن را نیز که شامل احداث پل و تقاطعهای غیرهمسطح هستند، تا پایان سال به مناقصه ببریم و مطالعات بخشهای بعدی را هم در سال آینده آغاز و اجرا کنیم.

 خادمی با اشاره به اینکه اروندکنار اعتبار ملی ندارد و تنها از اعتبارت استانی استفاده می کند، گفت: در این خصوص با وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل سازمان راهداری کشور گفتگو خواهم کرد تا کمک بیشتری به این منطقه انجام شود و امیدوارم مسیرهای روستایی را طی دو تا سه سال آینده به اتمام برسانیم.

 وی اظهار امیدواری کرد با درخواست فرماندار ویژه آبادان از استاندار خوزستان و پیگیریهای نمایندگان مردم این منطقه بتوانیم با تلفیق اعتبارات دوجانبه، یک حرکت جدی را انجام دهیم./

پایان پیام

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار