کد خبر: ۲۹۰۵۰
تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۳۹۶ - ۲۲:۴۳
بهترین کار این است که دستگاه قضایی همه پیمانکاران، سازندگان و مهندسان ناظر و نیز عوامل دخیل در شهرداری در این ساختمان های ناایمن را تحت تعقیب قرار دهد و مجازات نماید.
به گزارش آرانیوز، خبر اول این بود: بیمارستان سرپل ذهاب که اخیراً به بهره برداری رسیده بود، در زلزله اخیر استان کرمانشاه به شدت آسیب دیده و از حیز انتفاع ساقط شده است.

و خبررا دادگستری کرمانشاه اعلام کرد: پیمانکار این بیمارستان بازداشت و سپس با قرار وثیقه آزاد شد تا بیمارستان را با هزینه خود بازسازی و قابل استفاده کند.

بهترین کاری که قوه قضائیه می تواند انجام دهد همین است که دادگستری کرمانشاه انجام داده است: برخورد قضایی با عاملان ساخت بناهای بی استحکام.

از قوه قضاییه، انتظار می رود برخورد با سازندگان ساختمان های مرگبار را به یک بیمارستان ختم نکند و همه ساختمان های جدیدالاحداث را که در این واقعه بیش از حد استاندارد دچار تخریب شده اند را مشمول رسیدگی قضایی قرار دهد.

اگر دستگاه قضایی همه پیمانکاران، سازندگان و مهندسان ناظر و نیز عوامل دخیل در شهرداری در این ساختمان های ناایمن را تحت تعقیب قرار دهد و مجازات نماید، بقیه افرادی که در سراسر ایران در کار ساخت و ساز هستند، متوجه خواهند شد که دوران موسوم به "بساز بندازی" تمام شده است و آنها در قبال پولی که می گیرند، موظف اند بناهایی ایمن و مستحکم در برابر زلزله بسازند و الا زندان، جرائم سنگین و احکام جبران خسارت بی هیچ ملاحظه ای در انتظارشان خواهد بود.

اقدام قوه قضاییه، نه تنها مجازات سازندگان قانون گریز ساختمان های تخریب شده در کرمانشاه خواهد بود بلکه درس عبرتی برای بقیه و مقدمه ای برای ایمن سازی کل ایران در آینده خواهد بود.
نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار