کد خبر: ۲۹۰۴۵
تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۳۹۶ - ۲۲:۴۵
معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی وزارت نفت گفت: آزمون استخدامی وزارت دو نوبت برگزاری آزمون پیش بینی شده که یک نوبت به کارکنان شاغل در صنعت نفت و نوبت دوم برای ممتازان دانشگاه‌های کشور اختصاص دارد.
به گزارش آرانیوز، کریم سلحشور با بیان اینکه با دستور زنگنه وزیر نفت به معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی وزارت نفت از هفته جاری فرآیندثبت نام و برگزاری آزمون استخدامی وزارت نفت آغاز می‌شود، گفت: برای آزمون استخدامی وزارت دو نوبت برگزاری آزمون پیش بینی شده که یک نوبت به کارکنان شاغل در صنعت نفت و نوبت دوم برای ممتازان دانشگاه‌های کشور اختصاص دارد.

شرایط داوطلبان شاغل در صنعت نفت

معاون توسعه مدیریت و سرمایه انسانی وزیر نفت در تشریح شرایط داوطلبانی که دارای سابقه کار در صنایع نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی هستند، تصریح کرد: برای این دسته از داوطلبانی سهمیه‌ای یکهزار و ۵۰ نفره تعریف شده و داوطلبان باید دارای چهار سال سابقه کاری مستمر و متوالی در شرکت‌های دولتی و خصوصی مرتبط با صنایع نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی داشته باشند.

این مقام مسئول با بیان اینکه این دسته از داوطلبان باید رشته تحصیلی مرتبط با شغل تخصصی خود داشته باشند، در خصوص شرط معدل آنها، بیان کرد: برای داوطلبان مقطع کارشناسی معدل نمره ۱۴ و برای مقطع کارشناسی ارشد معدل نمره ۱۵ در نظر گرفته شده است.

وی با یادآوری اینکه این دسته از داوطلبان برای حضور در آزمون علاوه بر شرط معدل و سابقه کاری باید چهار سال از اخذ مدرک تحصیلی آنها در مقطع کارشناسی و یا کارشناسی ارشد گذشته باشد، افزود: به عبارت دیگر باید داوطلبان تا پیش از ۱۴ دی ماه ۱۳۹۲ مدرک تحصیلی خود را اخذ کرده باشند.

شرط معدل و رتبه کنکور برای ممتازان دانشگاهی

دکتر سلحشور با اعلام اینکه برای ممتازان دانشگاهی هم شرط معدل و رتبه کنکور برای حضور در آزمون استخدامی وزارت نفت تعیین شده است، بیان کرد: برای فارغ التحصیلان ۱۰ دانشگاه برتر کشور (بر اساس رتبه بندی وزارت علوم) در مقطع کارشناسی معدل نمره ۱۵ و در مقطع کارشناسی ارشد معدل نمره ۱۶ تعیین شده است.

وی با بیان اینکه برای فارغ التحصیلان دانشگاه صنعت نفت هم برای مقطع تحصیلی کارشناسی معدل نمره ۱۶ و برای مقطع کارشناسی ارشد معدل نمره ۱۷ تعیین شده است، اظهار داشت: علاوه بر این برای سایر دانشگاه‌های دولتی (شامل غیر انتفاعی، شبانه و …) و آزاد در مقطع کارشناسی معدل نمره ۱۷ و برای مقطع کارشناسی ارشد معدل نمره ۱۸ تعیین شده است.

معاون وزیر نفت با یادآوری اینکه برای فارغ التحصیلان دانشگاهی ممتاز در مقطع کارشناسی رتبه کنکور ۴۰۰۰ و به پائین تعیین شده است، گفت: برای فارغ التحصیلان دانشگاهی ممتاز در مقطع کارشناسی ارشد رتبه ۲۰۰ و به پائین در قالب کد رشته تعیین شده است.

این مقام مسئول، تاکید کرد: سهمیه تعیین شده برای فارغ التحصیلان دانشگاهی ممتاز هم یک هزار و ۲۵۰ نفر تعیین شده است.






نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار